Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1412529
Fick bli ett paket med några Motul Kedjepasta, tyvärr var de 50kr billigare än där jag brukar handla ;-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1412532
Allinug skrev:Inget Kina-paket i sikte. Tydligen skickades det från Kina, men det framgick inte tydligt vid beställning. Priset vid orderbekräftelse angavs inklusive moms och fri frakt, men nu i nästa mail så är det exklusive moms. Det blir spännande att se hur dyrt detta blir, för jag antar att PostNord kommer att lägga på en del avgifter nu när paketet kommer från Kina?
Nej att saker skickas från Kina kommer som en smärre överraskning. :-/
Steffe3 skrev: fre 13 nov 2020, 16:23 Samma här, ena är som sagt ospårbart, det andra är levererat (wut?) i Österrike :p

Tror det kan vara för att kringgå importavgifter, men det är inte förtydligat någonstans vad jag har sett.
Precis, jag väntar på ett från Kina som kommer gå via Irland... Hoppas det kommer till påsk. :-)

Jag har beställt ett gäng saker, rekordet i snabb leverans är från England och hit till Stockholm med UPS. Beställde kl. 17:30 och paketet kom till lunch dagen efter :-)
Vissa säljare avbryter beställningen, kanske för att de inte levererar utomlands?
Har dock fått kompensation för det från Amazon. Det är tacksamt!

Vad har jag lärt mig hittills? Jo, vilka säljare som levererar snabbt och vilka som avbryter samt att inget verkar levereras från ställen inom Sveriges gränser.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1412533
Det lät gott när jag först läste ”Motul Kedjepasta”, men sedan googlade jag för att se hur kedjepasta skulle se ut. :-D
av Lövet
#1412556
Rätt dåliga erfarenheter än så länge också. Mitt paket skickades dock från EU så det gick väldigt snabbt men Amazon skickar egna aviseringar, inte via Postnord, så mitt ombud kände inte igen dessa och hävdade att paketet inte kommit trots att det hade det. Inte Amazons fel egentligen men en dum kioskgubbe är onekligen en del av köpupplevelsen det också.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1412569
Allinug skrev:Det lät gott när jag först läste ”Motul Kedjepasta”, men sedan googlade jag för att se hur kedjepasta skulle se ut. :-D
"Asgarv" tänkte inte ens på att man inte kan veta vad det är :-D Ska dock in där igen nu, skulle vilja ha en spänningsomvandlare så sambon kan ladda datorn ibland med :-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1412581
Lövet skrev:Rätt dåliga erfarenheter än så länge också. Mitt paket skickades dock från EU så det gick väldigt snabbt men Amazon skickar egna aviseringar, inte via Postnord, så mitt ombud kände inte igen dessa och hävdade att paketet inte kommit trots att det hade det. Inte Amazons fel egentligen men en dum kioskgubbe är onekligen en del av köpupplevelsen det också.
Fick du inte upp paketet i Postnord- eller mina paket-appen då? Då får man ju en avisering där direkt.
av kebabpizza
#1412591
Beställde också i veckan, ena prylen kunde dock inte levereras till mitt utlämningsställe, endast hemlev. var möjligt, paketet hamnade ändå på utlämningsstället med Postnord och aviseringar dessutom vilket jag uppskattade.
Andra paketet skulle gå till utlämningsstället, men när aviseringarna uteblev testade jag att lägga in amazons ref.nr. i postnord-appen vilket gjorde susen. Kanske missade jag något vid beställningen men då har man kanske lärt sig det till nästa gång
av Lövet
#1412604
frasse4 skrev:
Lövet skrev:Rätt dåliga erfarenheter än så länge också. Mitt paket skickades dock från EU så det gick väldigt snabbt men Amazon skickar egna aviseringar, inte via Postnord, så mitt ombud kände inte igen dessa och hävdade att paketet inte kommit trots att det hade det. Inte Amazons fel egentligen men en dum kioskgubbe är onekligen en del av köpupplevelsen det också.
Fick du inte upp paketet i Postnord- eller mina paket-appen då? Då får man ju en avisering där direkt.
Nej dök inte upp där alls. Däremot gick det att paketspåra via appen upptäckte jag i efterhand.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1412620
Exempelvis Royal Mail från England blir PostNord när paketet kommer till Sverige.
Det går bra att lägga in detta nummer i tidigare nämnda appar, jag hämtade ett idag som hade ett Royal Mail-ID.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]