- tor 10 jun 2021, 20:48
#1449590
I förrgår gjorde jag ett nytt köp, fick orderbekräftelse och info om att varan görs iordning för leverans.
Men idag fick jag mail ifrån säljaren att jag ska begära återbetalning för varan. Anledningarna till detta är:
1. Stort växlingsfel till svenska kronor i deras system.
2. Varan är slut i lager och det dröjer 8-9 månader innan den kommer.
3. Den nuvarande varan är i dåligt skick och slut i lager.
Så de vill att jag ska ta tillbaka mitt köp, mot full återbetalning. Och detta är brådskande, för deras del.
Jag tycker inte att det är ett uppenbart stort fel i växelkursen. Inte med tanke på att det är en Kina-vara. Det finns liknande varor att köpa lite dyrare. Men jag förstår att de tänker att de ska tjäna mycket pengar på att sälja varor dyrare i Sverige än i Kina.
Vad skulle ni gjort med detta?
Låt framrutan vara större än backspegeln!