Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1412989
frippe64 skrev: mån 16 nov 2020, 14:25
fjohan82 skrev: mån 16 nov 2020, 12:34 Fick en paket idag (3 dagars leverans) som skulle innehålla två flaskor. Dock var bara en skickad...
Snabb kontakt med Amazons kundtjänst resulterade i en återbetalning av hela beloppet, inte hälften som var vad jag krävde.
Service och en nöjd kund!👍🚗
Jag blir nöjd kund när jag får det som jag har beställt, inte annars.
Eller, man kanske ska se amazon.se som ett lotteri, ibland får man en vinstlott?
Det är ju inte ofta man får, oavsett vad det handlar om.
Beställer en ny bil som bara är fel på gör ju ingen nöjd heller...
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1413008
Paketet från Storbritannien kom fram idag åtminstone, det som hamnade i Österrike lyser fortfarande med sin frånvaro :P Fick bli att ta nästa steg i Amazons process för hantering.
Dom vet hur man ska dra ut på det åtminstone, först 3 dagar innan du får kontakta säljaren, sen har dom 48h på sig att svara :P Sen hur lång tid Amazon tar i sin tur återstår att se.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1413020
Jag väntar till imorgon innan jag försöker ta reda på hur man kontaktar supporten. Det står att i sällsynta fall så kan leverantören ha råkat avsluta leveransen i sitt steg (och gjort den ”levererad”) och då kan man inte spåra det längre. Mitt paket går att spåra till Petersborough i England där de lagt paketet i min brevlåda! (Tänk att jag har en egen brevlåda där utan att jag vetat om det!)
Användarvisningsbild
av Derank
#1413033
Ja, konstigt att ett sådant etablerat företag inte kan få det att fungera bara för att de fixar en.se domän. Har handlat från amazon.uk, .de och .com i över 10år utan ett enda problem.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1413100
Jag kontaktade supporten igår ändå, eftersom det gått mer än 48 timmar sedan de sa att paketet var levererat (i Petersborough). Amazon har meddelat säljaren att jag är i Sverige och inte i England. Och jag har också fått svar från säljaren i Kina, som tagit reda på att paketet har kommit till min låda i Petersborough. Mitt uppdrag är nu att fråga mina vänner och grannar om de hjälpt mig med paketet. :crying: Jag har svarat igen att det är levererat i fel land, att Sverige är ett annat land än England.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1413102
Märkligt, det står ju mottagarland...
Kräv återbetalning, om det går när det är scannat som levererat. Inget ovanligt annars att paketen lastas om utanför Sverige för att runda PostNord.
Jag har bara haft en paket som har kommit fel än så länge, inte till England men väl till Skåne och ett för mig okänt utlämningsställe.

Viktigt verkar vara att välja leverans av Amazon, annars väntar rejäl snigelpost av paketen. UPS levererar snabbast och minst felaktigt är min upplevelse. En paket lämnade Barking vid 19-tiden igår (bil till Stansted, flyg till Stockholm via Köln) och kommer till mig efter lunch idag.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1413139
Nu får jag vänta på svar från säljaren, eller vänta i 2 dagar innan nästa steg.
You should receive a response within 2 days. If you don't, please follow the instructions below to request a refund via the A-to-z Guarantee.

If you go to Your Orders and click “Problem with order”, you'll be asked to select the most appropriate issue, then select "Request a refund".
Once you've requested a refund via the A-to-z Guarantee, you can track the processing of your claim by returning to this order in Your Orders, and again selecting Get help with order.

On the next page, you’ll see the status of your request.
Positivt att de är snabba på att svara och med detaljer om vad man ska göra härnäst.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1413214
Nu ser det faktiskt ut som att det levererade paketet har börjat röra på sig igen, så jag får avvakta igen. Det ska levereras idag före 20:00 (yeah right, inte på landsbygden :P)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1413326
Fick du paketet?

Jag har fått kontakt med säljaren, som nu ska skicka beställningen på nytt. Så nu håller jag tummarna för att det levereras till mig.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]