Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1395670
Jag har börjat få runt 100 skräpmail varje dag. En e-post adress jag haft i över 20 år och lyckats hålla fri från sådant skit. Mycket restriktiv över var jag registrerar den.
Är det någon mer som helt plötsligt börjat få detta? Har inte klickat på några okända länkar eller besökt otvivelaktigt sidor. Fick reda på att Blackvue blivit hackat och "bestulna" på e-post konton till deras kunder. Kan mycket väl vara där dom fått tag i min adress.
Finns det något sätt att bli av med detta skit, eller bättre att skapa en ny adress? Blir många ställen att ändra sina uppgifter på, och jag kommer nog garanterat missa några.
Förslag mottages mycket tacksamt!!
(Info. Det är inte den adress jag har hit till detta forum!)
av UnleashFusion
#1395679
EbbevonVolvo skrev: sön 09 aug 2020, 16:10 Jag har börjat få runt 100 skräpmail varje dag. En e-post adress jag haft i över 20 år och lyckats hålla fri från sådant skit. Mycket restriktiv över var jag registrerar den.
Är det någon mer som helt plötsligt börjat få detta? Har inte klickat på några okända länkar eller besökt otvivelaktigt sidor. Fick reda på att Blackvue blivit hackat och "bestulna" på e-post konton till deras kunder. Kan mycket väl vara där dom fått tag i min adress.
Finns det något sätt att bli av med detta skit, eller bättre att skapa en ny adress? Blir många ställen att ändra sina uppgifter på, och jag kommer nog garanterat missa några.
Förslag mottages mycket tacksamt!!
(Info. Det är inte den adress jag har hit till detta forum!)
Om det är hotmail så är det kört, spelar ingen roll vad man försöker. Själv hade jag övervägt och gå över till Gmail över hotmail alla dagar i veckan. har inte fått några skräppost dom 12år jag haft gmail.. Hotmail loggade jag in senast 3år och min mail vart läckt av något företag och där får man mellan 20-30 skitpost varje dag(gissar att jag redan ligger på max skräppost idag);
av kebabpizza
#1395684
Vilken tjänsteleverantör?
Hur använder du den? (web, klient på PC o.s.v.)
Har själv en hotmail sen 90-talet, kör endast via webben och får i princip aldrig skräpmail i inkorgen numera trots att jag använder den precis överallt, jag tror dom grovfiltrerar rätt bra, sen får man ta hand om det lilla antal själv som hamnar i skräpkorgen.
av kebabpizza
#1395685
UnleashFusion skrev: Om det är hotmail så är det kört, spelar ingen roll vad man försöker. Själv hade jag övervägt och gå över till Gmail över hotmail alla dagar i veckan. har inte fått några skräppost dom 12år jag haft gmail.. Hotmail loggade jag in senast 3år och min mail vart läckt av något företag och där får man mellan 20-30 skitpost varje dag(gissar att jag redan ligger på max skräppost idag);
Märkligt, i hotmails barndom och när filtrena var dåliga fick man väldigt mycket skit, men numera nästan ingenting, sen får man ju själv hjälpa filtret på traven ibland.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1395699
Det är en Gmail adress. Skaffade denna då man behövde en inbjudan för att kunna registrera en, så den har jag haft lääääänge. Skiten som kommer sorteras till 90% direkt till skräpposten. Resten som hamnar i vanliga inkogen rapporterar jag som skräppost. Till och med skräppostmappen har varit tom, fram till nu.
av UnleashFusion
#1395727
EbbevonVolvo skrev: sön 09 aug 2020, 18:33 Det är en Gmail adress. Skaffade denna då man behövde en inbjudan för att kunna registrera en, så den har jag haft lääääänge. Skiten som kommer sorteras till 90% direkt till skräpposten. Resten som hamnar i vanliga inkogen rapporterar jag som skräppost. Till och med skräppostmappen har varit tom, fram till nu.
testa skriva in ditt gmail där: https://haveibeenpwned.com/

fick googla lite och det gäller nog samtliga hotmail, gmail, yahoo etc.. får man spam bomb är det inget man kan göra förutom att göra ett nytt konto och försöka ändra respektive-sida som man haft just den gmailen och ändra till den nya/annan nuvarande mail
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1396175
UnleashFusion skrev:
EbbevonVolvo skrev: sön 09 aug 2020, 18:33 Det är en Gmail adress. Skaffade denna då man behövde en inbjudan för att kunna registrera en, så den har jag haft lääääänge. Skiten som kommer sorteras till 90% direkt till skräpposten. Resten som hamnar i vanliga inkogen rapporterar jag som skräppost. Till och med skräppostmappen har varit tom, fram till nu.
testa skriva in ditt gmail där: https://haveibeenpwned.com/

fick googla lite och det gäller nog samtliga hotmail, gmail, yahoo etc.. får man spam bomb är det inget man kan göra förutom att göra ett nytt konto och försöka ändra respektive-sida som man haft just den gmailen och ändra till den nya/annan nuvarande mail
Ingen träff där, men det förändrar inget i alla fall. Blir väl till att hitta på en ny gmail-adress. Kanske en som man inte kan gissa sig till. Något som t.ex voxc60harjag@gmail .com. :P Så irriterande... Önskar man kunde få det att studsa tillbaka till avsändaren!
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]