Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Hjälpte en äldre herre på scandicparkeringen för några månader sedan. Han hade just en sån mercedes. Han hade kört bilen dit kvällen innan och nu var strömmen i bilen helt död, den gick inte att öppna med fjärrlåset, och det gick inte att öppna låsen med nyckeln... Kul förresten att någon som har råd med en bil i den prisklassen inte har vett nog i skallen att säga tack när man försöker hjälpa honom... :roll:

Men att de dras ur på ström verkar ju inte vara något helt ovanligt problem då och han hade ändå kört bilen drygt 50mil dagen innan så det går ju inte att skylla på att den stått länge.

/Anders
Användarvisningsbild
av hj
Det är iaf ingen SL 350 på bilden, snarare en E-klass. Och under artikelns gång sjunker bilens värde från 950 000 till 765 000, men journalisten är väl som de flesta andra ganska obevandrad i ämnet han skriver om.
av Frigge
Äntligen något negativt om en bil av annat märke än Volvo eller Saab :lol: Händer ju inte FÖR ofta om man säger så. Som sagt tidigare i trådar här o var, problem finns det på alla bilmärken, Premium eller inte :wink:
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Jag vet en som har en BMW som han köpt ny. Tro den är ca 1 år gammal och han har fått ta bärgare 4 gånger nu på kort tid. Han vill häva köpet oxå. Få se hur det gå med detta. Han är mycket besviken kan jag säga. Så det är inte bara Volvo som krångla
av Daddan
Det var detta jag var ute efter med min tråd... Jag väntar fortfarande på en bil som är jämförbar med Volvo som aldrig krånglar och har goodwill på allt i 30 år.
av 740wennberg
tacka vet jag volvo.

merca är bara ren smörja, ska det vara tyskt ska det vara audi.

skitsnack att det är mkt elektronik som drar ström när bilen är av, lika mkt som i andra bilar eller när dom är avslagna?
Problem med trafikinformation RTTI

Så här ser det ut över samma omr&a[…]

Om det är ett elände beror helt på[…]

S40 1.8f ac problem

Killen verkar duktig, han har jobbat me de i flera[…]

2-fas laddning kom först på årsm[…]