Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1365964
Vi hade Max som ett exempel på markandsföring på jobbet och försökte analysera. Skippar vi nu att kedjan är svensk och att de planterar träd i Afrika och ser på maten istället.

Tänkte att många är bilburna här och käkar säkert på Max.


Så jag testade att käka på Max. Har inte varit på Max på många år.

I menyn ser man direkt att Max måsta vara experter på hamburgare med mest klegg på.

Å så det jag åt:
Den stora hamburgaren Chipotle Bacon burger hade sockersötad dressing, kändes direkt, inget vidare. Köttet hade en fast skorpa/hinna runtomkring och har säkert legat färdigstekt i värmeskåp
länge och torkat på ytan. När man bet i köttet sprack det och köttsaften började rinna så jag fick det på händerna. Smaken totalt var väl sisådär, blandningen av allt klegg kändes som en B-film. Testade nästa dag Triple Cheese burger. Var bättre, men köttet likadant med intorkad yta. Osten kändes inte som riktig ost, i alla fall inte alla. Någon slags processad ost med kemisk smak.
Pommesen var ok, men inte mer.
Kaffet av märket Seattle var så hårt rostat att det smakade bränt, det var fullständigt odrickbart. Bland det smästa kaffet jag har druckit.

Annars gillar jag Burger King bäst bland kedjorna, deras hamburgare smakar riktigt bra, pommesen är i en division för sig och kaffet är gott.

Men bästa hamburgarna gör de traditionella gatuköken tycker jag, men gatuköken finns det inte många av numera, synd. Nystekt hamburgare med mos är ju bara bäst!

Fråga: Varför får Max så bra betyg år efter år? Jag tycker det är förbluffande!
#1366024
Håller med om att Max inte är någon höjdare gillar inte Burger King heller dock. Macdonalds funkar men helst äter jag precis som trådskaparen på ett riktigt gatukök, dom finns men inte så lätta att hitta som förr dock. Sen antar jag dom väger in allt i undersökningen som service m.m.? Kanske gör Max allt det där mycket bättre än övriga kedjor och det driver upp resultatet?
#1366027
Max tillagar på beställning medan McD kör med värmeskåp.
Mat som har legat i värmeskåp smakar skosula, så det är inte så konstigt att Max vinner.
Om vi jämför Max med Burger King så upplever jag att Max finns på fler ställen, mer lättillgängligt för något snabbt när man är på språng.
Sen finns det såklart andra ställen som har mer välsmakande hamburgare än Max, men dessa ligger oftast inte utmed de större vägnätet i samma omfattning.
#1366030
Det var länge sedan McD körde värmeskåp, de kör på beställning numera också på >90% av restaurangerna
#1366040
Lövet skrev: lör 22 feb 2020, 13:16 Det var länge sedan McD körde värmeskåp, de kör på beställning numera också på >90% av restaurangerna
Ändå är det inte ens en tävling vilken av de tre som är sämst tycker jag.

BK eller Max är mer hugget som stucket nu när BK också har en bra vegburgare.
#1366065
Har faktiskt sluta äta max's "köttburgare överlag.." vet inte vad dom gjort för ändring på köttet samt inte lika saftiga .. Istället är kyckling-burgarna lika goda varje gång. McD sisådär när Max inte finns tillgänglig men går att äta beroende på vilken burgare man väljer, nästan 85% jag äter hos McD så är burgaren någorlunda kalla, brödet är torrare än golvet och köttet smakar skit.. BK, är den små burgare godare än dom stora, vare sig om man tar kyckling, vegetariskt eller kött så har dom stora-burgarna alltid failat extremt. överlag är allt torrt, knappt något sås alls..
#1366076
fjohan82 skrev: lör 22 feb 2020, 13:03 Max tillagar på beställning medan McD kör med värmeskåp.
Mat som har legat i värmeskåp smakar skosula, så det är inte så konstigt att Max vinner.
Om vi jämför Max med Burger King så upplever jag att Max finns på fler ställen, mer lättillgängligt för något snabbt när man är på språng.
Sen finns det såklart andra ställen som har mer välsmakande hamburgare än Max, men dessa ligger oftast inte utmed de större vägnätet i samma omfattning.
Bergsäker på att Max har värmeskåp för stekt kött därför är det torr hinna utanpå köttet. Hur kan de annars få klart burgaren på 2 minuter?

McD har inte värmeskåp längre för hamburgarna, på beställning sist jag var där. Säkert värmeskåp för stekt kött.
#1366077
Har aldrig av alla de gånger på Max fått en burgare på 2 minuter, de är bäst enligt mig med men också långsammast

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]