Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1366640
grillchips skrev:Kan betyget vara något relaterat till deras vegetariska satsningar? Nu vill jag inte ha någon surgubbe-diskussion huruvida det inte är en riktig burgare eller ej utan detta är en genuin fråga.
Jag har alltid föredragit köttburgare tills Max började med sina veg-alternativ, något de väl ändå var i princip först med att få ut?

Numera kan jag inte minnas senast jag åt en köttburgare där, köper alltid deras vegetariska alternativ då de är mycket godare. Vet flertalet icke-vegeterianer som provat dessa (exempelvis crispy no chicken) som varit ÖVERTYGADE att det var kött de åt. Med det i åtanke så får man väl ändå anse att de har lyckats?

Samtidigt, personlig jämförelse mot McD, när McD kommer med nya burgare så smakar de ju exakt likadant som de övriga. Att kasta på 2 jalapeno-skivor gör inte big Mac till en ny burgare liksom.
Det skulle aldrig falla mig in att äta köttimitation!
Däremot är min favorit på Max Malloumiburgare med bacon!
#1366642
Testat vegoburgaren på BK men ska nog testa en på MAX nästa gång jag är där. Den på BK va ok om än inte perfekt för en inbiten köttätare. Varför inte satsa mer på att det ska smaka grönsaker kan man undra. Grönsaker är gott det också. Tänk en burgare med halomi och soltorkad tomat som smakar så. Gott gott gott. Eller samma med mozzarella. mmmmmm!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1366649
Har ätit Köttfri hamburgare både på BK och Delight på Max nu. Vedervärdig smak. Klagade på båda ställena, till slut kröp det fram att de inte steker, utan micrar burgaren. På Max returnerade jag vego- burgarn, fick inte ned den.

Vad är idén med micrad vegoburgare ? Gör en macka hemma och värm i micron istället.


Käkade för något år sedan BK Veggie Whopper, mycket god och bra? Men den har de tagit bort från menyn. Hur tänker de?
#1366656
Den på BK heter Rebel Whopper numera. Har testat den men jag tycker de har försökt få den att smaka "för mycket" kött. Den smakar nästan bränt kött. Var gott de första tre tuggorna men sen blev det nästan jobbigt.
Inte testat några vegetariska alternativ på Max eller Donken.
#1367992
När jag tar mig en burgare stannar jag till vid gatuköket där jag bor som även råkar vara det bästa i stan.
Max Mcdonalds Burgerking sen har vi nått ställe som heter BL eller BT burger alla smakar skit o man blir inte mätt.
Samma med korven på de flesta mackar. Dock är Biltema körven skaplig för 5 spänn.
#1370778
1. Gatukök
2. Sibylla
3. Frasses, rätt nära efter Sibylla
4. Burger King, en bit efter Frasses
5-6. Max alt McD, men båda är långt efter BK

Max har blivit offer för sin egen framgång tycker jag, på 90-talet var dom i nivå med Sibylla enligt min mening. Bodde i Umeå då och minns när McD försökte öppna i stan men fick lägga ner. :)

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]