Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1371066
Lövet skrev:Det var länge sedan McD körde värmeskåp, de kör på beställning numera också på >90% av restaurangerna
Nja, dem har värmehållning av köttet, burgarna byggs dock på beställning.
#1371160
@Lockis, Jo men det har nästan alla (inte gatuköken men BK, Max mfl gör det). Förut körde ju McD hela burgaren i värmeskåp (och därmed förvandlades den till en degklump efter 10 min) det var främst det jag syftade på.
#1372311
Den viktigaste skillnaden mellan Max och övriga är att de har mer såser på sina burgare, plus att de har det fenomenala förbeställningsssystemet med app'en så man slipper stå och köa. McDonalds är ju på den andra extremen med väldigt lite såser. Burgarna är ju väldigt "torra" vilket man kan föredra om man inte vill kladda ned sig i hela ansiktet och händerna när man äter. Jag skulle ändå ranak McD lägst bland de stora kedjorna. Sällsynt skitiga restauranger brukar det vara också. Men fr.a. föredrar jag Max pga förbeställningen, tråkigt bara att McD och BK tar alla centrala lägen i städerna. Max hamnar ju ofta ute vid motorvägarna, fattar inte varför. Vill de ha det så?
#1389094
Har väldigt liten erfarenhet av både MAX, Donken och Burger King. Åt mycket på dessa restauranger (Donken och Burger King) när jag bodde i Kalifornien för många år sedan men är i grunden väldigt negativ till deras "tilldelade" portioner som i vart fall inte gör mig mätt. Idag väljer jag enbart bufféer där man får äta så mycket man vill tills man blir mätt och belåten.

Hamburgare som sådana dvs en "stampad köttbulle" gjord på rent nötfärs alt blandfärs däremot är helt ok om jag blandar färsen och steker dom själv. Men då ska det vara mycket brynt gul lök till. MUMS! ;-)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]