Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1339315
Efter att ha testat att åka Mitsubishi i 2 år är man tillbaka, den där Mitsun som jag köpte för två år sen visade sej vara ett riktigt bottennapp.
Fick byta både ac kompressor och en massa annat så det blev en dyr bil, när kamremmen gick av 2000mil och 2 år förr tidigt fick jag nog, nej nu får det bli en Volvo igen tänkte jag.
Mitsun rasade i söndags och efter ett samtal med min mek som berättade för mej vad det skulle kosta så var ju saken klar, sälj skiten som den står.
Hängde på blocket hela söndagkvällen och måndag förmiddag sen dök det upp en fin V70 2,4T som bara gått 14400mil och en ägare (en gammal man ) som haft den sen ny och alltid servat på bilia nästan aldrig vinterkörd och stått i varmgarage :-D
Farbrorn som ägde den kände att han måste sluta köra så han sålde, lite smårepig har den blivit då hans syn inte var så bra men inte så farligt på en bil från 2001. 23000:- fick jag ge tror att det är ett bra pris för en sån bil.
Ja få se om man blir kvar i "volvoträsket" nu då efter att ha ägt olika Volvosar i mer än halva livet (jag är 70) en sak är dock helt klar reservdelspriserna är klart bättre än till mitsun och tillgången på delar behöver man väl kappt nämna till Sveriges vanligaste bil.

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]