Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1316400
Medlem på de flesta stora kedjorna, de som skickar hem en 10% rabattkupong åker jag till och storhandlar. Brukar i snitt vara en i veckan . Annars tycker jag city gross har bäst kött.
#1316403
Billigast vet jag inte men vi handlar nästan uteslutandrpå Ica maxi, ligger nära och så kör vi matkasse därifrån

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1316418
ICEnow skrev: tis 14 maj 2019, 18:35 Finns det någon här som inte tycker något, utan någon som vet?
Är viktigt för mig att hålla i stålarna.

Tack!

PS. Vår braiga Nettobutik stänger redan i juli hörde jag idag Katastrof!
Flera av oss har försökt förklara att vi andra inte kan veta. Du måste själv jämföra dina butiker. Det eller lita på PRO om de besökt butikerna. Det är inte nödvändigtvis samma kedja som är billigast överallt. Dessutom vet bara du vilka varor du faktiskt handlar.
#1316430
SBergdahl skrev: tis 14 maj 2019, 18:39
ICEnow skrev: tis 14 maj 2019, 18:35 Finns det någon här som inte tycker något, utan någon som vet?
Är viktigt för mig att hålla i stålarna.

Tack!

PS. Vår braiga Nettobutik stänger redan i juli hörde jag idag Katastrof!
Flera av oss har försökt förklara att vi andra inte kan veta. Du måste själv jämföra dina butiker. Det eller lita på PRO om de besökt butikerna. Det är inte nödvändigtvis samma kedja som är billigast överallt. Dessutom vet bara du vilka varor du faktiskt handlar.
Ok bra, visste inte att det skiljer i samma kedja. Så då är det omöjligt att veta. Sitter nu och beställer på nätet matkassar, utan att lägga order.
Rätt kass med matkassar att man måste betala i förväg, som flygbiljetter. Jag vill betala när varan är levererad så man ser att allt är iordning. Vem köper en bil osedd? Ingen!
#1316431
ICEnow skrev: tis 14 maj 2019, 19:06
SBergdahl skrev: tis 14 maj 2019, 18:39
ICEnow skrev: tis 14 maj 2019, 18:35 Finns det någon här som inte tycker något, utan någon som vet?
Är viktigt för mig att hålla i stålarna.

Tack!

PS. Vår braiga Nettobutik stänger redan i juli hörde jag idag Katastrof!
Flera av oss har försökt förklara att vi andra inte kan veta. Du måste själv jämföra dina butiker. Det eller lita på PRO om de besökt butikerna. Det är inte nödvändigtvis samma kedja som är billigast överallt. Dessutom vet bara du vilka varor du faktiskt handlar.
Ok bra, visste inte att det skiljer i samma kedja. Så då är det omöjligt att veta. Sitter nu och beställer på nätet matkassar, utan att lägga order.
Rätt kass med matkassar att man måste betala i förväg, som flygbiljetter. Jag vill betala när varan är levererad så man ser att allt är iordning. Vem köper en bil osedd? Ingen!
Lidl vet jag inte hur de gör men Ica och Coop har olika priser mellan butiker. Stora butiker nästan alltid billigare än små men kan skilja även mellan lika stora på olika varor.

Matkassarna är marginellt dyrare än Maxi där jag brukar handla det jag jämfört. PRO drar samma slutsats.
#1316439
ICEnow skrev: Ok bra, visste inte att det skiljer i samma kedja. Så då är det omöjligt att veta. Sitter nu och beställer på nätet matkassar, utan att lägga order.
Rätt kass med matkassar att man måste betala i förväg, som flygbiljetter. Jag vill betala när varan är levererad så man ser att allt är iordning. Vem köper en bil osedd? Ingen!
Rätt många som KVD med mera lever på som köper bilar de aldrig sett förrän de levereras ;-)
#1316472
Beror lite på men ICA har i alla fall störst utbud här i stan. Handlar oftast på Lidl men även på Ica och Hemköp. Henköp har öppet alla dagar till 2300.
På Willys brukar ja köpa kaffe när det är fem paket Arvid för 100kr :-D Har ja ett paket att hämta på Posten handlar ja på Ica för Posten ligger där numera. Priset är inte det viktigaste utan vad vi är sugna på.
Borde egentligen läsa reklambladen varje vecka. Blev chockad sist vi handlade för när ja drog betalkortet så blev priset ca 130kr lägre. Va brutal rabatt på en laxsida plus lite annat.
#1316477
Handlar på ICA Maxi till 95%, ibland sticker jag in på någon Hemköp eller City Gross, men det är väldigt sällan.
Är Maxi billigast? Nej, knappast. Däremot är jag nöjd med service och utbud, samt att det ligger på vägen hem, så det får fortsätta så. :-)
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]