Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1310661
ICEnow skrev: tor 11 apr 2019, 04:28
Lövet skrev: ons 10 apr 2019, 13:53
TommyP86 skrev:Vad kostar en tullpassering i sthlm?
11-35kr
105 kr kostade det mig, vissa dagar. cirka 4-5 passager. Och det är max. Himla dyrt.
Men finns en "smitväg" Ekeröfärgan. 53 kr med 10-kort. Rätt skönt med den pausen om man skall bara förbi, smidigt. Att inte fler åker den vägen är märkligt? Färjan är knappt halvfull.
Man vill inte köa på Ekerövägen och Drottningholmsvägen, de vägarna är ofta proppar i rusningstrafik.. Kvarnbacksvägen och Ulvsundavägen till/från E18 är inte mycket bättre.
#1310668
ICEnow skrev:
Lövet skrev: ons 10 apr 2019, 13:53
TommyP86 skrev:Vad kostar en tullpassering i sthlm?
11-35kr
Himla dyrt.
Inte speciellt. Skulle jag ta bilen till jobbet skulle jag klara mig med en passering, på eftermiddan. Däremot kostar det cirka 200:- att parkera....
Tidsmässigt går det normalt fortare att ta bilen TILL jobbet jämfört med att cykla. Hemåt är förhållandet omvänt.
Nu har de dock stängt av infarten vid Albano, så nu vinner cykeln åt båda hållen.
av unix
#1312336
Tror det är betydligt värre att bo i de flesta förorterna i nuläget.
Bor i norra änden av city vilket är betydligt bättre. Vill jag ut ur stan tar det 1 minut. Dessutom har jag en park utanför där man kan rasta hund etcetera. Man lär sig så småningom vart man kan handla blilligare. Panini tar 7 kr för en kaffe. Eftersom jag har varit mycket på landsbygden vet jag att priserna i butikerna ligger ungefär likadant. Högre hyra i Stockholm men bor man i kommunalt ägd hyresrätt på mindre ort kan hyran vara till och med högre än Stockholm. Det är ganska trevligt att promenera i stan om man undviker turiststråken. Sedan finns ju allt i underhållningsväg.
#1314544
Jag ska in till naprapaten idag och det är alltid lika skönt och billigt med bil. 2x11:- i trängselskatt sen 17:- parkering, åker på el hela vägen så man spar både tid och pengar mot att åka kommunalt.
#1314576
StefanN skrev: tor 02 maj 2019, 10:36 Jag ska in till naprapaten idag och det är alltid lika skönt och billigt med bil. 2x11:- i trängselskatt sen 17:- parkering, åker på el hela vägen så man spar både tid och pengar mot att åka kommunalt.
Jag spar både tid och pengar genom att cykla till och från jobbet, men ikväll skall jag till skjutbanan och skjuta på gummiälgen. Då blir det bil.
Lite drygt att cykla 2 x 39 km med älgstudsaren på ryggen. ;-)
Särskilt när det är "lovat" snöblandat regn till ikväll...
#1314607
mikebike skrev: tor 02 maj 2019, 14:22
StefanN skrev: tor 02 maj 2019, 10:36 Jag ska in till naprapaten idag och det är alltid lika skönt och billigt med bil. 2x11:- i trängselskatt sen 17:- parkering, åker på el hela vägen så man spar både tid och pengar mot att åka kommunalt.
Jag spar både tid och pengar genom att cykla till och från jobbet, men ikväll skall jag till skjutbanan och skjuta på gummiälgen. Då blir det bil.
Lite drygt att cykla 2 x 39 km med älgstudsaren på ryggen. ;-)
Särskilt när det är "lovat" snöblandat regn till ikväll...
Hur långt har du att cykla till jobb?
Jag har 17 km enkel väg, det är lite i överkant för mig (alla är vi dock olika...).
Vill inte komma till kontoret och se ut som en dränkt katt... ;-)
#1314689
Till mitt förra jobb så cyklade jag från Mars/April fram till och med November. När halkan kom så fick det bli annat transportmedel. Det blev fyra mil om dagen, eller drygt 80 mil i månaden. Då hade man snygga ben men en ful solbränna. :-D Cyklade med en racercykel, så det gick förhållandevis snabbt. Dusch på jobbet, sen var man rejält pigg för att ta tag i dagens uppdrag.
Nu cyklar jag och handlar mat samt dom flesta ärenden på stan. Blir också en del "okynnescyklande" ute på landet och längs kusten. Jag älskar att cykla.

Nä, jag saknar verkligen inte mitt boende i Stockholm på Hanna Paulis gata, Fruängen. Sommarstugan hade vi dock kvar till 2004 och den låg ute på Talludden, vid Björknäs.
Brukar titta på Vägens Hjältar på kanal 5 och ser bara problem med att bo i Stockholm.
#1314755
fjohan82 skrev:
mikebike skrev: tor 02 maj 2019, 14:22
StefanN skrev: tor 02 maj 2019, 10:36 Jag ska in till naprapaten idag och det är alltid lika skönt och billigt med bil. 2x11:- i trängselskatt sen 17:- parkering, åker på el hela vägen så man spar både tid och pengar mot att åka kommunalt.
Jag spar både tid och pengar genom att cykla till och från jobbet, men ikväll skall jag till skjutbanan och skjuta på gummiälgen. Då blir det bil.
Lite drygt att cykla 2 x 39 km med älgstudsaren på ryggen. ;-)
Särskilt när det är "lovat" snöblandat regn till ikväll...
Hur långt har du att cykla till jobb?
Jag har 17 km enkel väg, det är lite i överkant för mig (alla är vi dock olika...).
Vill inte komma till kontoret och se ut som en dränkt katt... ;-)
Jag kommer direkt från ett läkarbesök. Doktorn berättade att han cyklar till jobbet från Täby, d.v.s. ungefär lika långt som du, men han har en elcykel just för att slippa duscha på jobbet.
Han tyckte inte att det var jättekul att cykla hem igår kväll!
Till mitt förra jobb hade jag 25 km, men nu endast 4,5 km så jag cyklar (relativt) sakta i vanliga kläder.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]