Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1305937
En arbetskamrat var där med MC för nått år sedan. De va tydligen rätt svårt att komma riktigt nära. Nu är ja ledig den här veckan men ja ska intervjua honom lite när jag träffar honom. Han har säkert hela mobilen full med bilder. Sen bokar han alla hotell via Booking appen. Brukar ju bara kosta nån hundring för en natt på vissa ställen. Sen lyckas han alltid hitta restauranger med kanonbra mat mm.
Förra året hittade han ett land som heter Transnistrien. Negativt var att de va pissdåliga vägar men inte just där. Hans några år gamla gröna Kawasaki 1400ZZR tog mycket stryk. Korrupta Poliser finns det oxå. Jag skulle aldrig åka åt det hållet.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1305952
fjohan82 skrev: tis 19 mar 2019, 06:42
gubbstrutt skrev: tis 19 mar 2019, 01:44 Det låter ju toppen fjohan82. Och det är väl lika bra o skriva testamentet innan man drar. Det är ju fan inte säkert att man kommer hem levande :-)
Jag var där per bil några månader efter Rysslands anektering av Krim, jag är mer levande än någonsin :-)
Det låter mycket bra :-D
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1305953
Perra83 skrev: tis 19 mar 2019, 10:03 En arbetskamrat var där med MC för nått år sedan. De va tydligen rätt svårt att komma riktigt nära. Nu är ja ledig den här veckan men ja ska intervjua honom lite när jag träffar honom. Han har säkert hela mobilen full med bilder. Sen bokar han alla hotell via Booking appen. Brukar ju bara kosta nån hundring för en natt på vissa ställen. Sen lyckas han alltid hitta restauranger med kanonbra mat mm.
Förra året hittade han ett land som heter Transnistrien. Negativt var att de va pissdåliga vägar men inte just där. Hans några år gamla gröna Kawasaki 1400ZZR tog mycket stryk. Korrupta Poliser finns det oxå. Jag skulle aldrig åka åt det hållet.
Det vore väldigt snällt av dig. Jo det här med korrupta snutar har jag hört om. Jag har funderat på hur svårt det är att komma nära har för mig att det är bevakat av beväpnade vakter o de vill man inte bråka med. Men jag kan ju ha fel.
Det är kanske bättre/ säkrare att ta svensson resan dit då. Men då tror jag mig redan veta vad jag får se och grupp resor är jag inte värst förtjust i. Det är många som avråder mig från att åka dit föröver huvudtaget. Man skulle säkert lyssna på det?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1305957
Brorsan var i Tjernobyl för typ åtta år sen. De flög ner till Kiev och åkte på någon guidad tur in i Pripyat där de fick vandra runt med en guide. Det verkade väldigt bra på alla sätt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1305959
Perra83 skrev: tis 19 mar 2019, 10:03 Förra året hittade han ett land som heter Transnistrien. Negativt var att de va pissdåliga vägar men inte just där. Hans några år gamla gröna Kawasaki 1400ZZR tog mycket stryk. Korrupta Poliser finns det oxå. Jag skulle aldrig åka åt det hållet.
Transnistrien är en del som inte är erkänd av Moldavien.
Jag tänkte åkt via just denna plats på vägen från Ukraina till Chisinau (och vidare mot Bukarest), men avstod då jag blev avrådd för den regionen. Jag tror inte heller att V50n hade mått så bra av det... De större vägarna i Moldavien var riktigt bra, men i Ukraina var det illa. Riktigt illa...
Som du är inne på så är Transnistrien tydligen ännu värre och kan orsaka skador på fordonen.

Jag (som gärna reser till lite med avvikande platser) brukar alltid boka via Booking när jag är ute och reser, har bara skitit sig en gång och det var i Tyskland.
av ICEnow
#1308782
Det finns en radiostation som börjat sända därifrån, på engelska. Lyssna på den! Det knastrar en del när man lyssnar och det får man stå ut med, du får in den på AM-bandet 504 Hz. Stationen heter Radio Active, och de spelar även rysk folkmusik, info om Tjernobyl och resor dit, även ett SPA-bad skall finnas där vattnet är ljusgrönt (någon slags hälsoeffekt) och det är bastanta tanter som skrubbar dig med tvål och borstar, vilken lyx! Hörde att det finns ett förfallet Tivoli där, skulle vara riktigt spännande att se det! har aldrig sett ett sådant förr.
Nationalrätten där är rödbetssoppa, ja bara för den sakens skull är det ju nästan värt en resa dit. Har alltid gillat Lada också, det är rejäla bilar! Kul att få kolla in fler av dem då det borde finnas massor.

Skall kolla med min fru. Jag kanske vill hänga på!
av ICEnow
#1310110
gubbstrutt skrev: fre 05 apr 2019, 23:48 Bastanta tanter säger du :-) fiint :party:
Ja det kan nog vara skönt att bli tvagad. Och middag med rödbetssoppa och vodka efteråt. Funderar faktiskt på att bränna min semesterkassa och halva semestern på att åka till ett sådant guldställe. Att jag inte tänkt på det förr irriterar mig!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1310919
fjohan82 skrev: tis 19 mar 2019, 12:04 Jag tänkte åkt via just denna plats på vägen från Ukraina till Chisinau (och vidare mot Bukarest), men avstod då jag blev avrådd för den regionen. Jag tror inte heller att V50n hade mått så bra av det... De större vägarna i Moldavien var riktigt bra, men i Ukraina var det illa. Riktigt illa...
Som du är inne på så är Transnistrien tydligen ännu värre och kan orsaka skador på fordonen.
Bästa fordonet är att ha en äldre halvrisig lättreparerad bil som inte är speciellt stöldbegärlig och man inte är rädd om och har ett begränsat värde. Då kommer man fram problemfritt och sover gott om natten på hotellet.

Men till Tjernobyl är det ju enklast att ta en dagsutfykt från Kiev så slipper man lägga en evighet på att fixa eget tillträde.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]