Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1291099
Har periodvis bott i flera olika städer i och med jobbet och fått många bekanta och vi har hittat på saker. Fiskat, seglat, vattenskidor, motion, restaurang osv. osv...
Har bott i Halmstad periodvis i snart 2 år nu, p.g.a. jobbet. Företaget hyr år mig en bostad i Norra Utmarken i Halmstad och är där ibland 2 dagar, oftast 3-4 dagar i rad, även vissa helger. På jobbet är de trevliga, men fortfarande efter 2 år så lär man aldrig känna dem. Jag vet knappt något om någon. Ingen vill gå ut och käka lunch. Ibland förslår jag och efter mycket ansträngning kommer några med. Ibland får man höra att några gått ut, men "glömt" att fråga mig. På kvällarna tränar jag ofta eller simmar eller någon annan sport eller går till havet och badar om det är sommar. Har till och med haft med båten dit och varit ute och havsfiskat på kvällarna. Ingen ville hänga med i båten. Varje kväll går jag och käkar någonstans i Halmstad. Ofta träffar jag folk från jobbet på de olika ställena som jag är på, men de bara hejar vänligt. Likadant är det med en annan här som har flyttat hit. Han har bott här i 4 år och känner knappt en kotte trots att han spelar fotboll och är aktiv.
Funderar nu på att byta till annan stad. Så jag det bekommer mig inte om någon som vet vem jag är läser detta.

Inte en gång har jag varit hemma hos någon, käkat med någon eller sportat med någon. Har föreslagit grillkväll och massor av annat.
Kvällarna är därför tråkiga. Tå tur att Skype och mobiltelefoner finns.

Vet någon eller har jag fattat fel? Hur kommer det sig att folk i Halmstad är så inne i sig själva och sin krets och inte tar in andra? Jag menar Halmstad har ju nästa lika många invånare som Jönköping och där är de jättesociala. Har även bott i Skövde som är mindre, men lärt känna massor av folk.
#1291155
Håller med till viss del, orkar inte utveckla just nu men kände två där via andra vänner sedan tidigare boendeort så det hjälpte. Bodde där ca 6 år och visst är de trevliga men lärde inte känna allt för många, de kom gärna på inbjudan men bjöd mer sällan in. Bytte ort till Malmö 2014 efter en del längre resor och byte av jobb och där är det mer fart på dem, men det är en rätt ung stad med som kanske dessutom är mer van vid att folk flyttar in?
#1291159
Micce1980 skrev: tis 08 jan 2019, 20:21 Håller med till viss del, orkar inte utveckla just nu men kände två där via andra vänner sedan tidigare boendeort så det hjälpte. Bodde där ca 6 år och visst är de trevliga men lärde inte känna allt för många, de kom gärna på inbjudan men bjöd mer sällan in. Bytte ort till Malmö 2014 efter en del längre resor och byte av jobb och där är det mer fart på dem, men det är en rätt ung stad med som kanske dessutom är mer van vid att folk flyttar in?
Ja men ändå knepigt då det är mkt turism stora delar av året. Det är som att vara i en öken med folket här. Inte ens efter julbordet ville någon gå ut och ta en öl eller nåt och ändå var vi 60 pers och få är äldre.

jag tror du är rätt ute. gör rent d[…]

Problemet här är att det är mycket […]

TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]