Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1264478
Ni har väl gjort er röst hörd gällande sommar/vintertid?
Frågan är uppe i EU om det ska vara som idag eller om vi ska återgå till att ha samma tid året runt.
Det är 4 dagar kvar att rösta, detta är dock enbart rådgivande.
I länken nedan kan man rösta för det man själv föredrar.

"Efter ett antal förfrågningar från medborgare, från Europaparlamentet och från vissa EU-medlemsstater har kommissionen beslutat att undersöka hur de nuvarande EU-sommartidssystemen fungerar och för att bedöma huruvida de ska ändras.

I detta sammanhang är kommissionen intresserad av att samla synpunkter från EU-medborgare, intressenter och medlemsstater om de nuvarande EU-sommartidsarrangemangen och eventuella förändringar av dessa arrangemang.

Mer bakgrundsinformation om sommartidsarrangemang finns på konsultwebbsidan."


https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/20 ... synpunkter.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1264744
Det hade jag missat. Tack för påminnelsen. Har nu röstat på permanent sommartid. Får man fråga vad du röstade på?
Användarvisningsbild
av Derank
#1264751
Hur kan man ens ta upp en sån fråga. För min del kan det kvitta. Vad har folk för problem med sommar och vintertid nudå?

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1264755
EbbevonVolvo skrev: tis 14 aug 2018, 00:30 Det hade jag missat. Tack för påminnelsen. Har nu röstat på permanent sommartid. Får man fråga vad du röstade på?
Samma faktiskt, efter moget övervägande.
Derank skrev:Hur kan man ens ta upp en sån fråga. För min del kan det kvitta. Vad har folk för problem med sommar och vintertid nudå?
Slippa jetlag! ;-)
Näe men skämt å sido, generellt sett tycker jag att gör man inte sin röst hörd (oavsett vad det gäller) så ska man heller inte klaga sen när ett beslut kommer från Bryssel om hur vi här uppe i norr ska göra.
Med detta menar jag i val och omröstningar, springa på stan 1 maj är helt tvärt om min politik.
Att det ens lyfts är från början ett verk av folket i Finland, det hade samlats in 10000-tals namnunderskrifter så då var man tvungen att lyfta frågan.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]