Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
#1263698
Har nu haft temperaturer mellan 25-30 grader under 90 dagar. Har sparat bensin till gräsklipparen då gräset är brunt och det är endast ogräset som växer . Kommer inte och klaga när regnet kommer mer. Lite skrämd om det är frågan om något större angående vår miljö som håller på att ske.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1263699
Blir så ibland, som förra sommaren var ju totalt tvärt om. Nästa blir säkert mer normal.

Skulle det fortsätta får man så klart skaffa ac :)
Användarvisningsbild
av SRT
#1263712
volvoc70cab skrev:Har nu haft temperaturer mellan 25-30 grader under 90 dagar. Har sparat bensin till gräsklipparen då gräset är brunt och det är endast ogräset som växer . Kommer inte och klaga när regnet kommer mer. Lite skrämd om det är frågan om något större angående vår miljö som håller på att ske.
Japp, världen håller på att gå åt hel_ete och dom sista olje dropparna pumpas upp, kachonk kachonk ... :-D

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1263722
Jag har en luft-luft värmepump. Den producerar nu kyla i stället för värme. :-D
Jag har en egen elmätare på den och den förbrukar el för fyra till fem kronor per dygn när den går för "fullt", dvs en sänkning av inomhustemperaturen med tre till fyra grader mot utetemperaturen.
Otroligt skönt! Värt varenda krona. När temperaturen överstiger 24 grader börjar jag må sämre efter ett par dagar. 25 klarar jag väl en dag, och ännu varmare så mår jag riktigt dåligt. Har blivit sämmre med åren. När vi hade 34 grader förra veckan satt jag framför utblåset.

Förra sommaren var det inte många timmar den var igång på kyla.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1263724
Inte i Sverige, men här i Montenegro var det 38 grader för två timmar sedan...
AC:n i hotellrummet står på 17 grader... :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1263733
fjohan82 skrev:Inte i Sverige, men här i Montenegro var det 38 grader för två timmar sedan...
AC:n i hotellrummet står på 17 grader... :-)
Uff :) Du måste ju se ut som en isbit när du sticker ut nosen från hotellet ;)

Brukar tyvärr självplåga mig med att ställa på 25 grader så då som man inte får en chock när man kommer ut. Samma genom Tyskland nu, hade väl 23 i bilen och 33-38 utomhus ;)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1263739
Micce1980 skrev: tis 07 aug 2018, 19:43
fjohan82 skrev:Inte i Sverige, men här i Montenegro var det 38 grader för två timmar sedan...
AC:n i hotellrummet står på 17 grader... :-)
Uff :) Du måste ju se ut som en isbit när du sticker ut nosen från hotellet ;)

Brukar tyvärr självplåga mig med att ställa på 25 grader så då som man inte får en chock när man kommer ut. Samma genom Tyskland nu, hade väl 23 i bilen och 33-38 utomhus ;)
Ja nu har jag faktiskt höjt några grader. ;-)
Dessa skillnader mellan en innemiljö med AC och klimatet ute kan omöjligt vara bra i längden...
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1263752
fjohan82 skrev: tis 07 aug 2018, 20:19
Micce1980 skrev: tis 07 aug 2018, 19:43
fjohan82 skrev:Inte i Sverige, men här i Montenegro var det 38 grader för två timmar sedan...
AC:n i hotellrummet står på 17 grader... :-)
Uff :) Du måste ju se ut som en isbit när du sticker ut nosen från hotellet ;)

Brukar tyvärr självplåga mig med att ställa på 25 grader så då som man inte får en chock när man kommer ut. Samma genom Tyskland nu, hade väl 23 i bilen och 33-38 utomhus ;)
Ja nu har jag faktiskt höjt några grader. ;-)
Dessa skillnader mellan en innemiljö med AC och klimatet ute kan omöjligt vara bra i längden...
Nä det rätt obehagligt tycker jag. 25-28 inne vid 38 ute tycker jag vore mer rimligt. Sen en liten sväng med lite svalare strax innan man ska sova .

Har nog aldrig kallare än 23 i bilen om det är varmt ute heller. inte mer än korta stunder iaf
Användarvisningsbild
av Derank
#1263755
Hua, reglaget i bilen har stått på LO i 2mån , nu har det iaf avtagit här och nattetid liger det ner mot 13-14 så man får lägenheten utvädrad iaf.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1263764
Jag tycker det har varit skönt, men så har jag ju bott ett år i Thailand tidigare och då såg jag aldrig termometern gå under 21 grader. Däremot tycker jag det blivit lite varmt inne här i Sverige några nätter när man ska sova. Så har det varit lite svårt att jobba hemifrån, men på kontoret finns det AC i överflöd...

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]