Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1241020
När man skall montera en Mollyplugg i en gipsskiva, händer det ofta att det går så trögt i gängorna så dom små "låsstiften" greppar inte utan skär ett runt spår och snurrar med runt. Därför: Doppa spetsen på skruven i lite olja och skruva sedan åt Mollypluggen. Eftersom man ofta befinner sig inomhus när man monterar Mollyplugg så kan man ibland ha nära till vanlig matolja. Det duger också bra.
På bilden här syns tydligt dom små stiften på pluggens krage: http://www.skanebeslag.se/infastning/mo ... lexpander/

OBS! Bara ett bildexempel.
av Rådlös
#1241111
Nej, så ofta behöver jag inte sätta upp Mollypluggar. På jobbet hade vi Mollytänger, men det var aldrig någon som ville använda dom för dom "fungerade dåligt" sas det. Men det var annars montagejobb där det monterades en och annan Mollyplugg. Installation av data, tele och IT-utrustning. (Pensionär sedan många år)
Vi monterade annars rätt mycket blindnitmuttrar. Lite "släkt med" Mollyplugg, men mest avsedda för stålkonstruktioner. Det är något jag kan rekommendera annars. Plåtskruvar och liknande har ju en tendens att "tugga upp" dom hål där man drar i dom. Speciellt om det är en sådan skruv som man behöver lossa ibland. Då är en blindnitmutter och skruv mycket hållfastare. Och dom finns ju i en uppsjö av storlekar och material.
av llesrof
#1241297
Jag har dragit sönder mollypluggar när jag inte använt mollytång. När jag gjorde om i min studio och skulle hänga upp ett gäng synthesizers på elfakonsoler på väggarna så var en mollytång det första jag köpte.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]