Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1201469
Grisen som han kallas, en jag känner.

Han satt åt flottiga pizzor, kebab, och drack öl at närkrogen dyrt.
90kr för en skitmåltid, 60kr för en bira.

Han klagade på att bilar var dyra äga.

Han la över 4k på skitstället i månaden minst.

Otroligt nog insåg denne detta svineri.
Nu lagar han maten själv.
Köper två backar öl i månaden.

Den spar minst 4k i månaden på detta nu.

Nu är det billigt och kul lägga pengarna på bilen plötsligt enligt honom.

Jag har vetat detta.

Kul när andra inser det.

Diskussion:
Hur mycket lägger ni pengar på Pizza i månaden ?
Hur är det med oljebytet på bilen?
Klagar ni över era Kebab misstag eller bilservicekostnader?
Har ni skärpt er?
Eller ska ni skärpa er nu?
Eller skiter ni i vilket som ?

:-DD

Personligen har jag själv helservat bilen nu, alla vätskor bytta,har även bytt till nya bromsar, avgas , och mycket annat.
Nu är det bara en grej kvar. Det görs på 2h sen.
Nästan klart allt nu.
Efter en massa slit ska jag ut fira lite nu, kebab calzone, 3-4 öl.
Jag slösar 3-400kr på pizzerior i månaden.
Känns ganska lagom ?
Bilarna har fräsch olja, och kommer ha det så länge jag kan skruva av ett oljefilter :)
#1201576
Mina bilar är prio 1. Går leva på dudlar om det kniper 8)
Har råd äta bra och hålla bilarna i bra skick. Olja kostar ju inte många kronor. Jag kör Agrol i mina bilar. Prisvärd olja som uppfyller samma krav som mobil, castrol mm .
Delar köper jag nästan uteslutet från bildelaronline24. Blir mycket pengar över så pizza 1 gång i veckan kan man kosta på sig :lol:
#1201640
Pizza är ju inget som är bra för kroppen och det smakar ju bara salt och flott så varför skulle man vilja lägga pengar på det? För 90 kr kan man ju laga något som är riktigt gott och dessutom få matlådor till jobbet.
#1201694
Åfan, nu skulle jag behöva en axeloperation snarast. Man kanske skulle göra det själv istället och spara på väntetiden inom vården? Hur svårt kan det vara? En vass kniv och lite plåster så borde det funka eller?
#1201764
Visst är pizza som regel för salt men det är ju inte onyttigare än annat som folk äter, problemet är i första hand att folk tenderar att äta upp hela och inte dela upp den i en måltid och ett mellanmål eller så. Men för all del, för egen skulle jag aldrig kalla det för en hälsokostmåltid men en calzone eller kebabrulle med extra blandad sås är emellanåt gott tycker jag :wink:

Köper väl hämtmat från favoritpizzerian för 200kr/mån sen cirka ett restaurangbesök i månaden med och beroende på om man varit på bordershopen eller liknande så varierar nog kostnaden för vin och lite öl på 300-400 kr/mån. Kontot för detta ökar dock lite om man jobbar över mycket under en längre period.

Bilservicekostnaderna har jag ju accepterat i och med att jag äger en bil.
#1201782
Allinug skrev:Pizza är ju inget som är bra för kroppen och det smakar ju bara salt och flott så varför skulle man vilja lägga pengar på det?
För att man har en mer utvecklad smak än du? Men okej, jag fattar. Du tycker inte om pizza och du kan eller vill inte förstå att andra inte tycker som du. :mrgreen:

Allinug skrev: För 90 kr kan man ju laga något som är riktigt gott och dessutom få matlådor till jobbet.
Ja, det är delvis sant. 90 spänn är ett paket nötfärs och några potäter. Det gör man ingen kungamiddag med. Ditt resonemang bygger på att man redan har en massa saker hemma som man kan använda. Och det jar ju de flesta. Sedan måste man värdera tiden det tar att handla hem den och tillaga den. Jag är inte helt bortkommen när det gäller matlagning och bakning men inte fan får jag ihop lika goda hamburgare och strips som Burger King eller pizzor som den lokala pizzerian. Ibland blir jag också jävligt trött på min egen mat eftersom jag saknar fantasi att variera mig.

Jag läste första inlägget ett par gånger men är inte säker på att jag förstått det men det handlar alltås om att lägga pengar på bilen jämfört med att lägga pengar på skräpmat och alkohol? För mig finns det inget motsatsförhållande eftersom jag har råd med både bil, mat och även lite andra intressen.

Bilen får det den behöver. Skall den servas så servar jag den på märkesverkstad. Behöver något repareras så repareras det. Pynt och tingel-tangel till bilen hoppar jag över. Den har redan all tänkbar utrustning plus lite till eftersom jag med åren fått bättre ekonomi och kunnat köpa "rätt" bil direkt och därmed inte behöver eftermontera en massa saker. SBilen är inte längre den hobby den en gång var även om jag uppskattar den och älskar att köra den.

Skräpmat tycker jag är jättegott men det är kanske för att jag inte äter det så där värst ofta. Längre. Det är inte så många på jobbet som äter sånt. Jag och en kollega brukade sticka till Burger King på fredagar men hon har tyvärr slutat hos oss och sticka dit själv känns trist. På fritiden köper jag kanske en pizza eller kebab ett par gånger om året.

Alkohol har jag inget behov av. Att hinka i mig öl efter öl bara för att det är helg intresserar mig inte. En skvätt konjak eller schyst whisky kanske en gång i månaden (ikväll kanske?) räcker för min del. Den mesta spriten har jag dessutom fått i present. En flaska räcker väldigt länge för mig.

Det jag däremot gärna lägger pengar på är synthesizers prylar till studion. Det brukar bli en eller ett par syntar per år.

Så näe, det ena utesluter inte det andra. :D
#1201785
Kul och få läsa hur flera bilister fungerar.

Nexus sa det helt klockrent, bilen är prio ett. Service först.
Sen kanske en pizza eller två.

Flera nämnade även att det är skitmat.
Javisst är det ju det. Pizza är fan inte nyttigt alls.
Men det är gott och slappt ta en pizza ibland, men det blir inte många i månaden. Oftast 2st max för min del.
Jag föredrar Svenskhusman, eller franskalacarte vissa helger.
Inger slåt hemmalagat.
Idag åt jag Stektfalukorv med stuvade makaroner, lite senap till, stekte även ett ägg, man skäms så gott det är.
Och billigt. Per portion blev det under 20kr, och man kan inte äta mycket bättre nästan. Riktigt käk

Har mkt kvar av falukorven även :) . Sparat halvan där till Stroganoff eller så steker jag den i skivor med stektpotatis om 2-3dagar. MUMS.

Husmanskost är bäst, och välservad bil :)
En man kan inte begära mer än så ju :)
Ändå är alla olika, med all respekt :)

Trevligt höra era stories, skriv mer
#1201794
Falukorv är jäkligt underskattat. På gränsen till bränd falukorv, makroner och chilisås är underbart gott. Korv Stroganoff gjorde jag för någon vecka sedan och har kvar några portioner i frysen. Igår gjorde jag kålpudding. Fy fan vad gott det är.

En annan favorit är färsbiffar med en massa rivna morötter i. Förutom finhackad lök i färsen så är det fina fisken att ha i lite fetaost. Eller en jäkla massa persilja. Jag gör stora färsbiffar, två skall bli lagom för en portion. Av stekflottet gör man sedan sedan en finfin sås. Det är nu det roliga börjar. "En full såskopp förlänger en god måltid" som Majestix sa innan han skickades på kur på grund av magsmärtor. Finhacka lök och morötter och stek dem i flottet så att de mjuknar. Lägg i en klick smör. Snåla inte. Skvimpa i några deciliter grädde. Eller mjölk om man är på det humöret men då måste såsen redas mera. I med en rejäl skvätt konjak. Ta den billigaste sorten du har. Eller varför inte lite whisky eller portvin? Släng i en massa kryddor såsom timjan, peppar, företrädelsevis grönpeppar och/eller rosépeppar. Häll i lite soja och fond av charlottenlök. Eller kalvfond. Eller oxfond. Reducera såsen och smaka av den med salt och kanske mer soja. En gnutta curry ger en finfin smakbrytning. Men inte för mycket, det skall inte smaka curry. Mossa löken och morötterna så gott det går. Sila av den. Mosa gärna det som stannar i silen mot silens kanter så att du får ned det i såsen.

Koka några riktigt bra potatisar och ät dessa till. Det är skillnad på potatis och potatis. Inlagd gurka och lite kokta morötter, smörslungade så klart, toppar måltiden. Ahhhhhhh... vad sugen jag blir nu.
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]