Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
#1180708
Gällande drönare med kamera har idag varit uppe till beslut i riksdagen till oss användares fördel. Från 1/8-2017 blir det åter tillåtet att flyga med kameran ombord, och även andra tidigare restriktioner gällande flygzoner har det släppts på. En dag att sätta ett kryss i almanackan.

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/vid ... 70620JuU31

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-la ... _H401JuU31
Användarvisningsbild
av joel80
#1224822
Måste komma ihåg att märka upp med namn och telefonnummer!

Att i fortsättningen tänka på är att de vanliga försäkringarna man har inte gäller. Flyger man alltså över folk eller fordon och krashar och råkar orsaka skador eller i värsta fall olyckor kan man bli personligt ersättningsskyldig.
Kan ju bli miljonbelopp om man har otur.

Förhoppningsvis blir det lättare att teckna försäkring nu när reglerna lättas upp.
av Exyzäta
#1224825
joel80 skrev:Måste komma ihåg att märka upp med namn och telefonnummer!

Att i fortsättningen tänka på är att de vanliga försäkringarna man har inte gäller. Flyger man alltså över folk eller fordon och krashar och råkar orsaka skador eller i värsta fall olyckor kan man bli personligt ersättningsskyldig.
Kan ju bli miljonbelopp om man har otur.

Förhoppningsvis blir det lättare att teckna försäkring nu när reglerna lättas upp.
Bägge mina stora är märkta med namn och telefonnummer. Försäkrad är jag genom svenska modellflygförbundet.
Användarvisningsbild
av joel80
#1224839
Exyzäta skrev:
joel80 skrev:Måste komma ihåg att märka upp med namn och telefonnummer!

Att i fortsättningen tänka på är att de vanliga försäkringarna man har inte gäller. Flyger man alltså över folk eller fordon och krashar och råkar orsaka skador eller i värsta fall olyckor kan man bli personligt ersättningsskyldig.
Kan ju bli miljonbelopp om man har otur.

Förhoppningsvis blir det lättare att teckna försäkring nu när reglerna lättas upp.
Bägge mina stora är märkta med namn och telefonnummer. Försäkrad är jag genom svenska modellflygförbundet.
Ah..

Vad krävs för att vara med där? Kostnad?

Får man köra kommersiellt och ändå vara med där?

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]