Sida 1 av 10

skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: ons 27 jan 2016, 12:10
av Nexus
Beställde stötdämpare de skickar fjädrar. Lovar återkomma så fort de kan dagen efter . kontaktar de igen 11.00. De har inte fått svar från lager om stötdämpare finns men lovar återkomma innom 48 timmar.
Det är så att bilen står utan delar och jag måste få ihop den innan helgen och behöver ju veta om jag måste köpa delar på annat ställe.
Senast jag köpte där beställde jag ett bromsok. Inget kom på typ 2 veckor, jag kontaktar de då har det utgått ur sortimentet men ingen hade som vanligt kontaktat kunden om det.
Kommer aldrig mera handla där och avråder folk som vill ha bra pris och rätt delar från att handla där.
En gång fel är okej men 3 ggr då är det dax se över hur företaget fungerar....
Som kund skiter jag i prisgaranti jag villl ha rätt delar snabbt. Och prisgaranti gäller ej originaldelar så det är ju värdelöst ändå.

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: ons 27 jan 2016, 12:25
av Schmoyoho
En kompis tappade sin ena backspegel. Det var på tiden före jag hade VIDA och ens visste vad bildelsbasen var men några här lovordade skruvat och visst sålde de backspegeln där. Bilen var en MY04 med de smalare backspeglarna. Fick ne spegel till MY01 med de tjocka speglarna så... Tack tack. Ännu bätrte att jag gått i god för att det var en OK hemsida och min kompis fick bängla med returer och sånt. Ny spegel köptes hos Volvo-ÅF istället

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: ons 27 jan 2016, 21:27
av DayDreamer
Håller med skruvats chatt system är konstigt fungerar inte för mig alls. Man ska ha en jäkla tur att dom ens läser mejlen och får svar tillbaka. Har letat som en idiot på deras hemsida efter telefon nummer men hittar inget, har dom igen telefon eller :???:.

Har skickat iväg en lambdasond på garanti förra måndagen och fick ett mejl nu på eftermiddagen att dom mottagit returärendet. Det tar visst lika lång tid för dom att ta emot ett returärende som det tar för dom att skicka delarna man beställt. En sak som inte stämmer är deras lager saldo står att det finns i lager men nej det gör det inte utan man får vänta en dryg vecka innan man får grejerna. Annars går det på en dag eller två om grejerna finns i deras lager.

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 05:54
av gubbstrutt
Fjädrar istället för dämpare Stööön :shock: ja de lär ju anställa folk som kan nått lite om bilar iaf om de vill fortsätta sin verksamhet.
Vidare lär de skaffa en telefon för att tala med kunden i.
Själv har jag lessnat på dem för längesedan. Skitställe?. Hoppas de ser det här jag Bjur på det.

Jag tror detta är deras T nummer för er som ej vet det 08-12020420. Jag tar det igen jag tror det är deras nummer men hävdar det inte.

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 11:16
av SvenB

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 13:51
av Skruvat
Hej Nexus och alla andra!

Jag kan bara be om ursäkt och beklaga att det blivit fel!
Jag förstår din frustration och ska försöka förklara varför en del saker ibland blir som de blir.

Om vi börjar med exemplet varför ett par stötdämpare blir fjädrar. Skruvat skickar flera tusen paket varje dag. Alla system är uppbyggda kring artikelnummer och streckkoder. Även om personalen vet vad det är för skillnad mellan stötdämpare och fjädrar så är det inte något som man tittar på när man plockar. Eftersom man plockar med streckkoder så har felet skett långt tidigare. När någon la in fjädrar i systemet istället för stötdämpare. Klantigt kan man tycka men alla gör vi ibland fel. Det är också förklaringen till att det inte bara går att skicka ut nya utan att först be lagret att utreda vad som blivit fel.
Skruvat arbetar löpande för att minimera fel och det är sällan som det sker. Men med stora volymer ut så syns ibland felen också.

Skruvats telefonnummer är precis som ”gubbstrutt” skriver 08-120 20 420. Telefonen är öppen fram till 20 och chatten ytterligare en timme, sex dagar i veckan.
Snudd på alla ärenden som vi får till kundservice innehåller frågor som kunnat besvaras av hemsidan då informationen finns där. Vi har dessutom en virtuell kundservice som kan hjälpa till med enklare frågor, dygnets alla timmar. Om den inte kan svara på din fråga så kommer den att presentera kontaktvägar till kundservice. Samma sak om man tex frågar efter telefonnummer i frågefältet. Därav önskar vi att man först gjort ett försök att söka informationen själv, innan man kontaktar oss.

Sista frågan handlade om returärendet som DayDreamer hade.
När man skickar en retur till oss så tar det ofta runt 7-10 arbetsdagar för paketet att komma till oss från det ombud som du lämnar det på. När returen väl kommit till oss så behöver 1-3 dagar på oss för att hantera den. I inlägget så skriver också Daydreamer att han haft problem med vår chattlösning. I höstas hade vi en del tekniska problem med chatten men jag har inte i nuläget fått något som tyder på att det skulle vara några problem. Återkom gärna till mig via kundservice med konkreta exempel som tex chattutdrag, skärmdumpar osv. Då kan vi mer konkret felsöka.
Leveransstatusen visas alltid på vår hemsida. Beställer man fler än vi har av en vara så kommer det i kassan att stå att vi inte har tillräckligt på lager. Samma information står även i den orderbekräftelsen som vi mailar i samband med att man beställer. Den informationen ska man kunna lita på.
Jag tror däremot att det ibland blir förvirring då Skruvat har flera lager på olika orter. Både i och utanför Sverige. Som tex så kan det stå "I lager 1-2 dagar” på en vara som finns i Norsborg och ”I lager 2-4 dagar” om varan finns i något av våra EU-lager. Dock ska ordern komma till dig som kund på 2-4 dagar. Med reservation för att du inte bor för långt norrut då många transportföretag gärna lägger på någon dag.

Jag hoppas att jag besvarat allas frågor. Jag vet att Nexus varit i kontakt med oss och att ärendet är löst. Återkom gärna direkt till kundservice om ni har några fortsatt frågor eller funderingar.


Med vänliga hälsningar,
Magnus Possman
Kundservicechef, Skruvat.se

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 15:43
av gubbstrutt
Well well nån har vaknat det verkar ju bra. Magnus Possman. Hade du gjort samma sak som här och ursäktat dig o förklarat dig om någon bara hade kontaktat kundservice misstänker att det ej skulle ha hänt eller har jag fel?.
tycker att förklaringen liknar det vanliga svammelet från en affärs man.
Du skulle kanske bevisa en del rent praktiskt det är troligen det som skulle gälla om företaget ska hålla i längden.
Det verkar vara som jag misstänkte från början grejen är klar för dig men inte för TS vad tänker du göra åt det
skulle vara intressant att höra?.

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 16:26
av Lövet
Hur menar du nu? Ärenden är ju avgjort långt innan den här tråden startades.

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 17:18
av gubbstrutt
Frågan är/var hade någon från skruvat ens ursäktat sig och försökt förklara något OM någon ej sagt någonting här på forumet skulle det ha hänt eller ej lövet?. Det var väl typ vad den första frågan handla om.

Re: skruvat ja de är rejält skruvade!

Postat: tor 28 jan 2016, 17:29
av White
Har beställt ett par gånger på Skruvat och det har faktiskt funkat klanderfritt. :) Men förstår samtidigt andras frustration när det strular.