Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1391993
Sista dagen innan hemfärd till hufvudstaden, här på norra Öland.
Helt galet med folk, cyklar, bilar, husvagnar och husbilar...
Under de 23 mil som kördes idag sågs 4 tyska bilar, en från Norge och en från Nederländerna. Allt annat som observerades av sällskapet var svenskt.
På Öland.jpg
På Öland.jpg (406.92 KiB) Visad 789 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1392378
En vecka på Gotland och gott om plats på nattfärjan hem.
IMG_20200724_093329_496.jpg
IMG_20200724_093329_496.jpg (87.97 KiB) Visad 749 gånger




Kör V90 my18

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1393120
Matrast och bensträckare i Münchberg efter 50 mil. Lite grogg efter att ha åkt båt inatt med en vind på runt 20 m/s...
Jag har nog inte fått ihop ens 20 bilar med andra hemvister än i Tyskland. Svenskar? Max 5 bilar efter Rostock.
Annars är det väldigt lugnt i trafiken för att vara Tyskland, med förhållandevis gles trafik.

Och ja, valet av matställe kan man diskutera... :-)
Münchberg.jpg
Münchberg.jpg (271.98 KiB) Visad 670 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1393151
@fjohan82, Ja BK är f-n inte ok, du har Gyllene Måsen på andra sidan vägen där samt en tvättplats bredvid där som du kan spola av flugorna på fronten med, de tar ju vanliga mynt där så man kan spola för 1 euro om man så vill. Brukar alltså stanna där på vägen ner och ta första tankningen samt chicken nuggets till mig som kan ätas när man kör och en big tasty till de andra :-D

Ja de där båtarna ner är antingen jättebra och man sover som en prins eller så är det hög sjö och kanske dessutom en lite halvsunkig båt och man får kanske ihop 3h sömn. Tur sambon är en bra förare då så man kan ta en tupplur när man kör neråt
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1393174
@TommyP86,

Ja ska man till typ Innsbruck och man kan dra på kvällen innan är de bra, då startar man i Tyskland 6:30 eller så och har en 8h framför sig. Skönt att slippa att tugga sig igenom Danmark med på nedresan. Men allt beror ju på vart man ska, förra sommaren skulle vi mycket längre västerut i alperna och då passade det bäst att åka över Danmark och ta en natt i Neumünster innan resan startade på riktigt
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1393181
@Micce1980: Tvätta får man göra hemma, har aldrig hänt att jag tvättar bilen på kontinenten. :-)
Gyllene Måsen är också som att svära i kyrkan om jag ska vara ärlig :x

@TommyP86: Ja det beror ju på var man ska, som Micce säger. 2018 blev det ytterligare 30 mil första dagen, från Rostock till Villach (och andra natten i Belgrad), men då var resans mål mer avlägset: Grekland. 2019 kördes det via Danmark men då var målet Irland/Storbritannien. När man kommer från Stockholmstrakten och åker via Danmark hinner man inte jättelångt ner i Tyskland första dagen, vill minnas att det blev en natt i Bremen då.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1393376
En bensträckare efter halva vägen, utanför Trebnje i Slovenien :-)
Här är vi på "Svarta listan", så vi får bara vara i landet i 12h, passar perfekt då det är en enkel genomresa.
Matställe? De ligger lika tätt här som utmed de stora vägarna hemma...
Dock är det behagliga 32 grader, alltid något :-)
Trebnje.jpg
Trebnje.jpg (271.06 KiB) Visad 641 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1393430
Framme efter 2 övernattningar och 223 mil :-)
90 grader åt höger är havet - underbart!
Nu ska bilen få vila i ett svalt underjordiskt garage. På söndag bär det tillbaka till München, sen 3 nätter i Berlin...
Hotell i Split.jpg
Hotell i Split.jpg (191.57 KiB) Visad 625 gånger
Hotell i Split (2).jpg
Hotell i Split (2).jpg (252.5 KiB) Visad 625 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1393455
Bild
fjohan82 skrev: ons 29 jul 2020, 17:05 Framme efter 2 övernattningar och 223 mil :-)
90 grader åt höger är havet - underbart!
Nu ska bilen få vila i ett svalt underjordiskt garage. På söndag bär det tillbaka till München, sen 3 nätter i Berlin...
Hur fördriver ni tiden i bilen? Vi har minst sagt korsat kontinenter i olika hyrbilar och det har varit dels kul att lyssna på sommarpratarna från P3, har nog hörd de vi vill nu. Dels är det kul att sitta och prata och spela bra musik
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 51
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]