Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1062523
Så var denna påskresa över, blev en tripp på nära 80 mil i Polen, upptäckte att det är ett fantastisk land först i höstas men det finns ju en första gång för allt :)

Tja, varför inte :wink:
Polen 1.jpg
Polen 1.jpg (115.08 KiB) Visad 2297 gånger
Märks mer och mer att Volvo säljs mer i Europa, inte mindre än tre på bara denna havlfulla färja, två XC60 samt denna V40 som var i ett extremt fint skick
Polen 2.JPG
Polen 2.JPG (116.15 KiB) Visad 2293 gånger
av Mikeys
#1064858
Denna lilla KIA Picanto har jag kört runt i den senaste veckan. Att köra ner Volvon till Tyskland gick inte i år, så det blev en hyrbil i stället. Och jag är imponerad, för att vara en bil som kostar 99 900:- eller något sådant sprillans ny så tycker jag faktiskt att den är riktigt bra jämfört med många konkurrenter. Inget skrammel, väl ihopskruvad och förhållandevis bekväm och stabil med tanke på klassen. Dessutom är den bra utrustad. Visst, efter 15 mil på Autobahn i 150-160km/h så börjar skriket från 1-litersmotorn att bli lite tröttsamt, men i vanlig stads- eller ortstrafik som är det jag använt den mest i så gillar jag den starkt. KIA har kommit långt på senare år :D

Bild

Bild
av Mikeys
#1065056
Med vredet på Autoläget skötte den bakljuset mycket bra, bättre än min egen Volvo. Ställde man den på "0" så var bakljusen alltid släckta som vanligt.
Användarvisningsbild
av joel80
#1065062
Tänder den även i regn/gråväder? Tror inte jag sett en
Kia med bakljusen tända i dåligt väder nån gång.. I mörker tänder vissa.
av Mikeys
#1065073
När det regnar kan jag inte svara på, för jag körde aldrig i regn. Dagtid mulet var dock lysena släckta. Men den tände så fort man körde under en viadukt och när det började på att skymma.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1093276
Har ju ingen semester då jag skall på långresa i höst men hade ett arbetsrelaterat ärende till Ven (ö i Skåne) idag så passade på att cykla ett varv runt ön med och såg denna lilla ptjae, skönhet, har sett den där för länge sedan och den är ett kul bilindustiminne, "Kalmar Tjorven" :) http://www.tjorven.se/
IMG_0145.JPG
IMG_0145.JPG (39.18 KiB) Visad 6142 gånger
IMG_0147.JPG
IMG_0147.JPG (38.47 KiB) Visad 6132 gånger
12.jpg
12.jpg (11.43 KiB) Visad 6133 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1108579
Hämtade ut denna i Boston idag, en Nissan Altima (tror jag). Helt ok på alla sätt men f-n vilka mjuka säten, är helt slut i ryggen efter 3.5 h idag :cry: Men men om några dagar drar vi vidare med tåg och hoppas kunna hämta ut ett annat märke då. Rutten idag gick via Newport till Cape Cod och det var en mycket vacker färd. Trots redan många mil i detta land lär mig dock aldrig riktigt att man kan köra om på båda sidor på motorvägarna samt att alla kör för fort :wink:
Bilagor
IMG_2923.JPG
IMG_2923.JPG (134.48 KiB) Visad 2116 gånger
av llesrof
#1108981
Micce1980 skrev: Trots redan många mil i detta land lär mig dock aldrig riktigt att man kan köra om på båda sidor på motorvägarna samt att alla kör för fort :wink:
Ptja... så har det ju blivit i Sverige också på sina ställen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1109068
llesrof skrev:
Micce1980 skrev: Trots redan många mil i detta land lär mig dock aldrig riktigt att man kan köra om på båda sidor på motorvägarna samt att alla kör för fort :wink:
Ptja... så har det ju blivit i Sverige också på sina ställen :mrgreen:
Förvisso men iaf inte lagligt och helt och taget allmänt vedertaget i alla fall. Fast den är ingen som kontrollerar ändå :) Finns så klart för och nackdelar med de olika ländernas regler men en sak jag vill ha hemma och det vore att man fick köra till höger vid rött ljus, så länge det är fritt. Men men roadtrippen går vidare uppåt landet och genom New England nu, mycket fint och fina vägar längs kusten :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 51

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]