Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Snorhalt på en flera kilometer lång strecka när jag körde hem från jobbet idag. Svartis. Lömskt som satan. Kör man normalt så märks inget förens man bromsar. Jo, ibland kan man misstänka halkan om man ser frosten på vägrenen.
av vigg
joel80 skrev:Såg ett gammalt inslag om hur det såg ut för ungefär 2 år sen. :)
Tycker hela klippet säger ganska mycket om skillnaden på förare i typ Stockholm och sen som här lite norrut.

Tanten har (självklart) med sig spade.. och istället för att ut och klia sig i huvudet, ringa nån bärgare och bara ge upp så ser hon till att det går att köra vidare!

http://www.helahalsingland.se/halsingla ... -soderhamn
Smart och redig donna!
Vem har inte en liten snöskyffel i bilen vintertid? Det har jag som standard sedan 20 år.
Det är klart, en schysst 4wd med vintedäck så kan man i de flesta fall skippa skyffeln.

Snö NU! gärna 50cm på en gång! Ja jag vet, jag är speciell =) Jag är less på regnskiten i Stockholm.
Användarvisningsbild
av sthlm
vigg skrev: Smart och redig donna!
Vem har inte en liten snöskyffel i bilen vintertid? Det har jag som standard sedan 20 år.
Det är klart, en schysst 4wd med vintedäck så kan man i de flesta fall skippa skyffeln.

Snö NU! gärna 50cm på en gång! Ja jag vet, jag är speciell =) Jag är less på regnskiten i Stockholm.
Tror de flesta saknar skyffel i bilen eftersom jag brukar se folk sparka sönder skorna mot snövallarna på parkeringen utanför varje vinter.
Men oj så glada dom blir när man skyfflar undan lite snö så att dom kommer loss.
Köper dom en spade tills nästa gång? Nej!
Så har det alltid varit och så lär det förbli.

Och jag vill ha mängder med snö i Stockholm jag med.
Användarvisningsbild
av SvenB
sthlm skrev:
Till vilken nytta?
Användarvisningsbild
av sthlm
För att det blir ljust, vackert och att man får sladda runt med fyrhjulsdriften i bland snövallarna.
Men nytta... ja det kanske är tveksamt
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo förstås, det blir ljusare. Men om 10 dagar vänder det, då blir det också ljusare. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
SvenB skrev:Jo förstås, det blir ljusare. Men om 10 dagar vänder det, då blir det också ljusare. :D

Det där var det bästa jag läst på länge. Ä-n-t-l-i-g-e-n!
av llesrof
sthlm skrev:
vigg skrev: Smart och redig donna!

Tror de flesta saknar skyffel i bilen eftersom jag brukar se folk sparka sönder skorna mot snövallarna på parkeringen utanför varje vinter.
Men oj så glada dom blir när man skyfflar undan lite snö så att dom kommer loss.
Köper dom en spade tills nästa gång? Nej!
Så har det alltid varit och så lär det förbli.

Här hjälpte inte skyffeln :mrgreen:
Bild
Användarvisningsbild
av sthlm
Det där ser ganska fastkört ut :wink:

Första vintern med min gamla folkabubbla så högg det i en bredsladd och jag kanade upp på en snövall.
Där hängde min folkvagn med slokande hjul och folk skrattade gott när dom åkte förbi.
Kom förbi en grabb som krokade i och drog ner mig.
Det var det värt :D
av llesrof
Detta måste vart vintern 2009/2010. Jag höll för långt åt höger i en svag kurva på en smal väg mitt ute i skogen. Plogbilen hade lagt bladet en bit ut i diket. Där jag trodde att det var väg var det snö som inte bar så bilen började spåra. Jag körde inte ens speciellt fort så jag kanade alltså inte av vägen. Jag släppte gasen och styrde emot så gott jag kunde men bilen hade redan gått djupt ned i snön. Jag vågade inte gasa och styra emot för mycket eftersom jag inte ville riskera att få kast på bilen. Antisladdsystem i all ära men de hänger inte alltid med.

Jag blev i princip hängandes på underredet. Jag skottade undan en del och kunde faktiskt komma framåt en bit och hade jag vart helt åt helvete så hade jag nog kunnat skotta undan så mycket att jag fått en "startbana" och kommit upp på vägen igen, speciellt om jag tagit hjälp av granris under hjulen. Det hade nog tagit några timmar, men upp hade jag nog kommit. När jag stod där och skottade så kom det en gammal tant gåendes. "Behöver du hjälp?" frågade hon. Min första tanke var "hur skall hon kunna hjälpa mig?". Hennes granne var ute med traktorn och skottade. Hon skulle be honom komma upp. Mycket riktigt, efter en halvtimme kom det en gammal traktor och en herre med plirig blick och spjuveraktigt leende. Några minuter senare var XC:n uppe på vägen igen. Han ville inte ha någon ersättning eftersom han tyckte att mitt tack var bra nog. Jag gav honom mitt telefonnummer och lovade att bjuda honom på en rejäl fika om han var i byn :D
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 190

Hoppar på denna tråd. Har en en Volvo[…]

Sena GDI, minns inte vilket fabrikat men det var j[…]

Bensindoft utanför bil

Angående ditt laddningsproblem, jag har samm[…]

Svart grill