Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Den pensionerade bilkaparen

En äldre dam i Amerika hade besökt stormarknanden och inhandlat en del varor. Då hon kom ut på parkeringen upptäckte hon att det satt fyra unga män i hennes bil. Hon släppte varukassarna, tog upp sin pistol ur handväskan och skrek så högt hon kunde åt männen att hon hade en pistol och hon visste hur hon skulle använda den om de inte försvann ut ur hennes bil ögonböj.

De fyra männen väntade inte en sekund utan klev snabbt ut ur bilen och sprang därifrån som om de var skjutna ur en kanon. Damen samlade ihop sina kassar, ställde dem i bilens baksäte och satte sig bakom ratten.

Nu uppträdde ett litet problem med bilnyckeln. Den passade inte. Det visade sig nu att bilen som den äldre damen satt i var identisk med den bil som hon själv ägde, som stod fem parkeringsplatser längre ner.

Hon lastade över kassarna till sin egen bil, och körde iväg till närmsta polisstation.

Konstapeln höll på att krevera av skratt då han fick höra hennes historia, och pekade mot andra änden av disken där fyra, bleka höll på att göra en anmälan om en bilkapning under pistolhot av en gammal dam.

Inga anmälningar gjordes.
Användarvisningsbild
av cybermunk
städa bort detta inlägg
Senast redigerad av 3 cybermunk, redigerad totalt 0 gång.
av Xotica
Trafiklagarna som körskolan glömde

När man går på körskolan får man lära sig en massa regler och lagar som reglerar hur man ska sköta sig i trafiken. Nöjd och belåten med sitt nytagna körkort ger man sig ut i trafiken… vad nu då? Ingen verkar ju följa regler och lagar. Man får lära sig omigen att köra bil. Så därför, här kommer de oskrivna lagar som körskolorna vägrar lära ut men som de kanske borde införa i utbildningen ändå.

§1 Du skall alltid hålla minst 20 km/h mer än vad hastighetsbegränsningen anger.

§2 Kör framförvarande för sakta och du inte kan köra om skall du ligga så nära som möjligt.

§3 När du får grönt i korsningar skall du ge full gas.

§4 När grönt slår om till gult skall du ge full gas.

§5 Som pensionär skall du köra som om det bara var du själv ute i trafiken.

§6 Som ung skall du köra som om det bara var du själv ute i trafiken.

§7 Innan du ska svänga i en korsning skall du gasa.

§8 Blinkers är endast till för nybörjare. Du själv vet ju vart du ska och det räcker gott och väl.

§9 Är det enkelfiligt och det ändå finns plats för två bilar i bredd är det dubbelfiligt.

§10 Ska du rakt fram i en korsning skall alltid vänstra filen användas om det är tvåfiligt.

§11 Desto smalare vägen är desto fortare skall man köra.

§12 Desto bredare vägen är desto fortare skall man köra.

§13 Spärrlinjer får köras över om framförvarande ska svänga av vägen.

§14 Skylten för omkörningsförbud betyder egentligen att man får köra om om man vill.

§15 ”Min bil” är alltid störst, bäst och snabbast.

§16 ”Min bil” drar aldrig mer är 0,8 liter/mil, även om det är en tvåtons amerika V8 med automatlåda.

§17 ”Min bil” kör alltid ifrån en motorcykel, vilken som helst.

§18 Stopplikt betyder att man får köra om man tror att man hinner utan att stanna.

§19 Högerregeln gäller bara väga som är lika stora, annars har alltid den mindre vägen väjningsplikt.

§20 Desto mer man kan se av bromsok och bromsskivor eller bromstrummar, desto snyggare fälgar har man.

§21 Högerregeln gäller bara om man själv kommer från höger.

§22 Om man har hinder på sin sida av vägen skall mötande, som inte har hindret på sin sida, lämna företräde.

§23 Den som på en smal väg först kommer till en mötesplats skall inte stanna på mötesplatsen. Man kan alltid mötas hur smal vägen än är och hur breda bilarna än är.

§24 Vägarbeten är en signal om att höjd hastighet gäller.

§25 När man ska köra om en bil som ska svänga av vägen skall man köra så nära bilen som möjligt.

§26 I rondeller gäller anarki, varje människa kör som den själv vill.

§27 Man får parkera var som helst hur som helst om man kan säga: ”Jag ska bara…”

§28 Fotgängare har alltid väjningsplikt, även på övergångställen.

§29 Barn är ett tecken på att man skall öka hastigheten, likaså hästar och hundar, likaså alla former av oskyddade varelser som befinner sig i närheten av vägen.

§30 Är inte bommarna nedfällda vid en järnvägskorsning kommer inget tåg, så det är bara att köra utan att se sig för.

§31 Gamla bilar skall alltid lämna företräde till nya bilar.

§32 Vid omkörning skall mötande lämna plats åt det omkörande fordonet.

§33 Cyklister skall hålla sig på landsväg och liknande vägar, de skall ej befinna sig på cykelbanor.

§34 Cyklister har alltid företräde, cyklister är hårdare än bilar (och asfalt).

§35 EU-mopeder skall högst köra 45km/h, utom på cykelbanor där de har fri fart.

§36 Innan man ska svänga av vägen skall man köra om eventuella framförvarande.

§37 Det är alltid tillåtet att köra om, hur smal vägen än är, hur mycket trafik det än är, (se även §14)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Räcker med en tråd om samma ämne. Har nu sammanfogat tråden "Roliga historier" med denna.
av Xotica
"Väldigt vilken blöt lampa du har!"
"Ja, det är en spot-light."

Pappa följer Per till skolan första dagen och säger:
"Du behöver bara gå i skolan tills du är 16 år."
Per börjar gråta och frågar pappa:
"Då kommer du väl och hämtar mig?"

"Gå och ställ dig sist i kön!"
"Det går ju inte, det står ju redan en där!"

Fröken lärde eleverna en massa olika trädsorter och frågade lilla Eva:
"Hur ser bokens blad ut?"
"Vita med en massa bokstäver på."
av Xotica
"Väldigt vad kirurgerna blivit skickliga. Jag hörde talas om en man som fått ögonen förstörda i en olycka, och då tog de två blåbär och satte dit. Nu ser han hur bra som helst."
"Och jag hörde om en som fick fingrarna bortsprängda. Då tog de fyra spenar från en ko och satte dit och handen blev som ny."
"Otroligt, är det någon som har sett det."
"Ja, han med blåbären."
av Xotica
Långtradarchauffören hade stoppats i en poliskontroll:
"Dina bakjus fungerar inte," konstaterade poliskonstapeln.
Chauffören klev ut för att kontrollera saken och blev alldeles mållös. Konstapeln upprepade påpekandet om de trasiga bakljusen.
"Sluta tjata om bakljusen. Jag undrar vart släpet har tagit vägen."
av Xotica
Erik och Gunnar var på väg tillbaka från en jakttur när bilen gick sönder ute i obygden. De knackade på i det enda huset inom synhåll och blev erbjudna nattkvarter av ägarinnan, en änka. Nästa morgon ringde de till en bärgningsfirma, åt frukost, tackade änkan och bogserades till närmaste verkstad.Ett halvår senare pratade de om händelsen.
"Berätta,"sade Gunnar, "låg du med den vackra änkan under natten?""Ja, det gjorde jag," medgav Erik."Och uppgav du mitt man och min adress för henne som om det var du?""Ja, det gjorde jag nog. Men vad har hänt? Är hon med barn?""Nej," sade Gunnar, "hon har dött. Och hon testamenterade hela gården och över en halv miljon i aktier till mig!"
av Xotica
Slaktaren hade gett sig ut på svag is, gick igenom och skrek på hjälp i högan sky.
Byns skräddare hörde honom och rusade till hjälp. Med svårighet fick han upp slaktaren
ur vaken. Det enda som den våte och huttrande slaktaren fick fram var:
"Som tack för hjälpen ska jag ge dig ett gott råd. Ät aldrig min falukorv."

Det var en bonde som skulle lossa spannmål, men
det bar sej inte bättre än att det hände en liten olycka.
När han låg i sin sjuksäng på lasarettet och sköterskorna
kom och tittade i hans journal så hajjade dom till, varefter
de gick fram och lyfte på hans täckte, för att betrakta bonden ädlare delar.
Bonden sa inget i början, men efter ett par gånger så tröttnade
han och stoppade en sköterska som var i färd med att lyfta på täcket.
Han frågade henne varför hon skulle titta in under täcket.
Då svarade hon:
Det står i journalen att 'Lämmen föll ner och krossade foten vid sädestömning'!

En änkenåd på Strandvägen hade en ung manlig betjänt som envisades med att komma in i sovrummet utan att knacka och ibland träffade på henne i oklätt tillstånd. Till sist sade hon till betjänten att detta inte gick an, det var direkt besvärande för henne när han kom in och hon var oklädd.Från och med den dagen fortsatte visserligen betjänten att braka in i sovrummet utan att knacka, men det hände aldrig att han kom in när hon var oklädd. Hon började fundera över detta och frågade till sist betjänten hur det kom sig."Mycket enkelt," sade han. "Jag tittar först i nyckelhålet om jag kan kliva in."
av Xotica
Den unge mannen stoppade bilen på en enslig skogsväg och började tafsa på flickan.
"Hörru, vänta lite," sa flickan. "I själva verket fnaskar jag, och om du vill fortsätta får du allt vackert betala 500 spänn!"
Han var upphetsad och pilsk, så han betalade henne. Efteråt satt han bara och stirrade ut genom vindrutan.
"Ska vi inte köra iväg nu?" undrade hon.
"Nej," sa han, "i själva verket är jag en taxichaffis och en körning tillbaka till stan kostar 500 spänn."

Den vackra kvinnliga medicinstudenten blev chockerad när professorn frågade henne:
"Vilken del av den mänskliga kroppen kan bli tio gånger större än vanligt när man erfar kraftiga känslor eller blir upphetsad?"
"Jag vägrar att svara på en så oanständig fråga," förklarade flickan, rodnade och vände sig bort.
Professorn lät frågan gå vidare till annan medicine studerande som, helt riktigt, svarade:
"Pupillen i ögat."
Fröken Svensson," sade professorn, "ert svar får mig att dra tre slutsatser. För det första: ni har inte läst på dagens avsnitt. För det andra: Ni har snuskig fantasi. Och för det tredje: Ert äktenskap kommer att bli en stor besvikelse för er."

Det var ett verkligt hålligångparty: massor med kvinnor, sprit och dämpad belysning. Göran Petersson fick syn på en ytterst aptitretande läckerbit som satt ensam i ett hörn. Han gick fram till henne, omfamnade henne och började passionerat kyssa henne.
"Lägg av, din djävla dåre," fräste flickan och slet sig loss ur hans armar.
"Oj, förlåt mig," sade Göran och fann sig snabbt. "Jag trodde du var min syster."
"Idiot," väste flickan, "det är ju det jag är!"
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 199

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]