Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Själv har jag just nu 26 grader varmt i vardagsrummet... runt -10 ute.
Kaminen drogs igång för några timmar sen och gör sitt.. tyvärr har vi lite dålig spridning på värmen.. hehe. :) En takfläkt som gör lite nytta, men 26 grader i vardagsrummet som sagt.. och typ 22-23 grader i anslutande rummet.
Billig värme också.. mest ved från nedsågade träd i somras. :)
av llesrof
Allinug skrev:-13 grader ute imorse och 17 grader inne, nu är det -10 ute och fortfarande bara 17 grader inne (fjärrvärmen hänger tydligen inte med!). Ingen is på Mälaren ännu, men till helgen kommer det nog att finnas is eftersom minusgraderna skulle hålla i sig.
Samma här. Minus 13 ute och 17 inne. Lite småhalt på sina ställen men då får haldexkopplingen lite motion och det är bara bra. Faktum är att det var en riktigt bra vinterdag idag. Ja, förutom att spolarvätskan frös när jag hade 1,5 mil kvar till jobbet. Fördelen med kyla är att det är rätt rent på vägen men efter alla mötande lastbilar så blev det rätt smetigt efter ett tag. Väl inne i stan var det bara 5 grader kallt och då tinade spolarvätskan upp. På hemvägen köpte jag en dunk koncentrerad och hällde i en liter i behållaren.
Användarvisningsbild
av Allinug
Nu är det -7 ute, och 20 grader inne (efter ett flertal luftningar av elementen). Mer snö har kommit och de har inte hunnit ploga undan. Jag cyklade till och från jobbet och inte ens huvudstråken var plogade, så det var tung cykling under lång tid. Om man ska se det positivt så var det i alla fall bra träning!
av pergrein
Vi har en kallperiod nu och ligger på -30 grader just nu och den verkar hålla i sig minst en vecka till... :D

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Allinug
-30 grader är rätt kallt. :) Vi har haft det någon enstaka gång, och man får väl vara glad över att det är så sällan för blåser det dessutom då blir det riktigt kallt.

Vi har runt -10 grader och Mälaren har frusit, men isen bär inte ännu, men kanske nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Kompe
Minus 8 i morse när jag skulle till jobbet :cry:
Användarvisningsbild
av grillchips
Utlovas "varmare" väder det närmsta nu, återstår att se hur slaskigt det blir här i Stockholm... Brukar ju gå ganska fort tyvärr..
Användarvisningsbild
av SvenB
Du menar att chansen på kort vinter är stor. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Beror på hur man ser det, återigen så föredrar jag ändå snön före slasket såhär års. Helst av allt skulle jag ha +25 året om men då bor jag definitivt i fel land. :D
Och även om vintern är kort så kommer ju inte sommardäcken på tidigare för det. ;)
av Droopy
Nu fick man så man teg iaf, man jag tycker det är underbart med mycket snö, tycker det är värre med 20minus, nu kan man ju vara ute och stöka på.
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 190
Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]