Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Precis det där är det jag menar. Alternativet för gummigubben är ju att antingen tjänar 200kr/däck för montering eller så tjänar han 0kr. Att jag skulle köpa samma däck av honom för 2500kr/st när de kostar 1200kr på Däckonline är bara att glömma. Det händer bara inte. Men det verkar de tro.
Användarvisningsbild
av camaro69
Bra och billigt köper man hos guson.se

Dom har i många fall bättre priser än dackonline.
av Lövet
Har handlat hos Guson när jag behövde vinterdäck fort som attan och jag blev väl inte så jätteimponerad av prisbilden. Betalade 1500/st för Hankook 225/45-17 vinterdäck.

Har också kollat lite hos dem efter 245/40-18 till V70II och hittade ingenting under 2200/kr st. På däckonline börjar den dimensionen med "riktiga" märken vid ungefär 1300kr/st. Visst, sedan tillkommer montering men skillnaden är ändå ganska stor.
andreas_lofgren skrev:däckonline
Jag har f.ö. extremt bra erfarenheter av dom. Jag beställde fel däck, fick returnera och greja men kontakten och hanteringen av ärendet var exemplariskt. Behövde inte betala något extra, förstås.
av Lövet
Mmm, tänk om man kunde säga detsamma om våra däckverkstäder. Hur många har inte fått repade fälgar och "det fanns innan" som svar när man reklamerat?

Senast jag var på däckfirman så sparkade de med kängor på fälgarna så hjulen flög av. Var för övrigt Guson (Bromma) som det talades om tidigare. Kommer aldrig sätta min fot där igen.
andreas_lofgren skrev:Mmm, tänk om man kunde säga detsamma om våra däckverkstäder. Hur många har inte fått repade fälgar och "det fanns innan" som svar när man reklamerat?

Senast jag var på däckfirman så sparkade de med kängor på fälgarna så hjulen flög av. Var för övrigt Guson (Bromma) som det talades om tidigare. Kommer aldrig sätta min fot där igen.
Mina erfarenheter:

• Navkapsel (original Audi) knäckt i två delar. Ingen ursäkt. Upptäckte det själv. Delarna låg i dörrfacket. (gick att laga med superlim)
• Extra avgift pga påstådd felbalansering av tidigare verkstad. (Hittade kvittot senare: det var de som hade gjort balanseringen förra gången)

Jag skiftar alltid däck själv, lägger på aluminiumpasta, drar åt med momentnyckel. Det känns fullständigt självklart att inte lämna bort.
Enda problemet med näthandeln är att man ändå är beroende av monteringspartners när man köper nya däck och dessa "partners" är ofta rätt skumma firmor och givetvis får man stå och övervaka arbetet.
av Lövet
Skifta däck skulle jag aldrig drömma om att riskera att sätta min fot på en däcksverkstad för. Däremot kränga på och av däck är ju inget man gör hemma i garaget med däcksjärn direkt...

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]