Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Skulle jag behövt i vinter men med gummihjul och styrning så hade 400m allé´ varit en lätt match nu i vinter med all min barndomssnö :-)-) Ja som det ALLTID har varit ibland :shock:
En kompis sa till mej häromdan att "Det är bara att läsa i bondepraktikan, så står det att klimatet, eller ?:-/ vädret som dom säger där, ja det går i 11:årscyklar ?:-/ "
Har inte kollat. Men han kanske har rätt, för min farsa gick alltid efter den :-)-)
av llesrof
vetten skrev:Skulle jag behövt i vinter men med gummihjul och styrning så hade 400m allé´ varit en lätt match nu i vinter med all min barndomssnö :-)-) Ja som det ALLTID har varit ibland :shock:
En kompis sa till mej häromdan att "Det är bara att läsa i bondepraktikan, så står det att klimatet, eller ?:-/ vädret som dom säger där, ja det går i 11:årscyklar ?:-/ "
Har inte kollat. Men han kanske har rätt, för min farsa gick alltid efter den :-)-)
Man måste skilja på väder och klimat för det är inte alls samma sak. I så fall är det fel i Bondepraktikan :D
Användarvisningsbild
av vetten
Tror nog ganska mycket på just "Bondepraktikan" Jag har försökt räkna lite bakåt och jag säger inte att det är rätt, men lite stämmer det iallafall ?:-/
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Äh, hjullastare med snöslunga har vi häruppe :wink:

Men rälsplogen var lite småhäftig :P
Användarvisningsbild
av cybermunk
URK och BLÄ säger jag idag och imorgon kommer kroppen att säga ifrån helt. Ska åter till jobb då, vad får man göra tror ni? Jobbar med fastighetsskötsel yttre ytor. Kan det bli snöröjning tro?
av matzen10
Fast det är nog många som e tacksamma för det, Munken! Vem skulle göra´t annars?!
Osså får du gratis motion :-)-) .

Om jag skulle vilja byta? Nja... :twisted:

M V H
---> M
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har kommit riktigt med snö igår och i förrgår skulle gissa på närmare 40 centimeter. Nu är det -1 grad :shock: & Blåsigt
av matzen10
Tur vi har cybermunken som kan hjälpa oss stackare ;-)

Skämt åsido, det får gärna räcka med snö nu.....

Och fullt allvarligt; vilken jädra tur att snöröjningen ändå funkar såpass bra som den gör..! Heder åt alla Munkar därute!! 8)

M V H
---> M10
Användarvisningsbild
av StringerBell
Dagsmejan tär på snötäcket här i Halmstad och de torra vägarna passar mina europeiska dubbfria perfekt nu igen.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jag suger åt mig där jag bör göra det :) Ja se när man vaknar imorgon har ju tyvärr lyckats vrida dygnet lite :( men men till jobbet kommer jag i alla fall.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 190

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?

B30f var med kat från fabrik om jag minns re[…]