- tis 18 dec 2007, 07:56
#158733
Jo, jag läste den där också. Skulle inte förvåna mig om jag hade fått lägga ut minst lika mycket på glödlampor, service och trasiga "premium-detaljer" om jag hade behållit min Volvo V70 -06 i så många år till.
Känns som om "Vi bilägare" ägnar väldigt mycket tid att sitta och skriva artiklar baserat på vad de har antingen läst i några villkor eller prislistor, men å andra sidan måste de ju skapa artiklar som folk är intresserade av att läsa...
Exempel: Kia har problem med en (1) bil där elektroniken verkar ha krånglat då två journalister låses ute i minus 25 grader. Vad gör de? De reagerar genast och skickar ut ett brev till alla ägare där de kostnadsfritt stänger av funktionen. Vad hade Volvo gjort? Volvo vet vi ju hur de resonerar när nåt strular "det har vi aldrig hört om innan, måste vara användarfel", jag tänker närmast på gas-spjällen osv. Nej då måste USA's motsvarighet till vägverket in och TVINGA Volvo att åtgärda detta. Många här på forumet som vet vad det innebär att stå med mössan i hand och försöka få Volvo att betala reparationen av deras undermåliga italiensk-tillverkade skräp.
Vad jag med denna harang menar är att Volvo litar på sina produkter i 2 år.
Kia litar på sina i 7 år (eller 15.000 mil).
Vem får man mest förtroende för, ÄVEN om det innebär att man tvingas serva på aukt verkstad? För min egen del är det självklart att lämna in, för då vet jag att fabriken betalar om Kia råkar i samma klister som Volvo nån gång i framtiden.
Dessutom, det går ju inte att ha en bil där ledningen inte tror att ägarna är intresserade av allsvensk fotboll, utan av golf, opera, hästsport och segling. :D
http://www.resume.se/nyheter/2007/12/04 ... /index.xml
Känns som om "Vi bilägare" ägnar väldigt mycket tid att sitta och skriva artiklar baserat på vad de har antingen läst i några villkor eller prislistor, men å andra sidan måste de ju skapa artiklar som folk är intresserade av att läsa...
Exempel: Kia har problem med en (1) bil där elektroniken verkar ha krånglat då två journalister låses ute i minus 25 grader. Vad gör de? De reagerar genast och skickar ut ett brev till alla ägare där de kostnadsfritt stänger av funktionen. Vad hade Volvo gjort? Volvo vet vi ju hur de resonerar när nåt strular "det har vi aldrig hört om innan, måste vara användarfel", jag tänker närmast på gas-spjällen osv. Nej då måste USA's motsvarighet till vägverket in och TVINGA Volvo att åtgärda detta. Många här på forumet som vet vad det innebär att stå med mössan i hand och försöka få Volvo att betala reparationen av deras undermåliga italiensk-tillverkade skräp.
Vad jag med denna harang menar är att Volvo litar på sina produkter i 2 år.
Kia litar på sina i 7 år (eller 15.000 mil).
Vem får man mest förtroende för, ÄVEN om det innebär att man tvingas serva på aukt verkstad? För min egen del är det självklart att lämna in, för då vet jag att fabriken betalar om Kia råkar i samma klister som Volvo nån gång i framtiden.
Dessutom, det går ju inte att ha en bil där ledningen inte tror att ägarna är intresserade av allsvensk fotboll, utan av golf, opera, hästsport och segling. :D
http://www.resume.se/nyheter/2007/12/04 ... /index.xml
Mazda CX-5 Optimum -15
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky