- fre 06 okt 2023, 22:25
Själv tvättar jag hellre sista dagarna i månaden då man vet att månadens snittpris inte blir uppåt väggarna för högt..
Hoppsan, jag hade tydligen glömt att byta filter i ventilationsvärmeväxlaren, tilluften var helt blockerad
Men nu är det gjort, ska bli intressant att se om förbrukningen sjunker när värmeåtervinningen är i drift igen
Allinug skrev: ↑fre 06 okt 2023, 20:07 Då blir det att köra tvättmaskin hela dagen!Se upp bara, om du nu inte har timpris så innebär "rörligt" elpris att man betalar ett snittpris över månaden baserat på faktiska timpris multiplicerat med den dygns-timfördelning som "typiska" hushåll brukar ha över en månad![]()
Själv tvättar jag hellre sista dagarna i månaden då man vet att månadens snittpris inte blir uppåt väggarna för högt..

Hoppsan, jag hade tydligen glömt att byta filter i ventilationsvärmeväxlaren, tilluften var helt blockerad

Men nu är det gjort, ska bli intressant att se om förbrukningen sjunker när värmeåtervinningen är i drift igen

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65450 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen