- tis 27 jul 2010, 23:14
Nu blir jag snart förbannat. Jag har klurat på denna hela dagen. :mrgreen: Jag har konsulterat några av mina böcker för att finna ut vad f-n det kan vara, men jag lyckas inte. Jag har dock en del funderingar:
Plaststötfångaren, grillen, backspeglarna och lyktorna ser modernare ut än resten av bilen. Detta får mig att tro att det är någon gammal avdankad väseuropeisk modell som när bäste-före-datum passerat för oss börjat tillverkas i något avlägset land . Ursprunget är någon bil från Västeuropa från tidigt 70-tal men bilen på bilden skulle mycket väl kunna vara tillverkad på 80-talet eftersom vissa detaljer, som jag nämnt, ser modernare ut än resten av bilen. Jag kom direkt att tänka på någon form av VW eller gammal Audi. Ursprungsmodellen hade på sin tid, alltså tidigt 70-tal, rätt harmoniska linjer och en design som fungerar rätt bra och därför tror jag att vi kan utesluta att det skulle röra sig om någon öststatsbil. Bilar från öststaterna kunde ofta börja bra men förfulades mer eller mindre alltid av någon grotesk detalj, eller så fick de bara linjerna förstörda på något omotiverat vis. Näe, ursprungsmodellen är definitivt från västeuropa. Både germanerna och frankerna hade/har modeller som tillverkades i Sydamerika, Mellanöstern och en massa andra länder med ingen eller obefintlig egen bilproduktion. Det var inte lika vanligt att italienska eller brittiska tillverkare fick gamla modeller byggda på licens. Okej, vi får bortse från Hindustan Ambassador som är en Morris Oxford.
Jag har ingen aning om vad det är för bilmärke, men den är definitivt tillverkad i något avlägset land och ursprungsmodellen kommer från Västeuropa under tidigt 70-tal. Eller är jag helt ute och seglar?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"