Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
C.W. skrev:Essingeleden avstängd nu, igen.
Snökaos!
essingeleden.png
Det där är humor man inte kan skratta åt.

Trafikverket sa att det skall ta 30 minuter att röja av hela Essingeleden 15:00 och alla som kör yrkestrafik i Stockholm skrattar.
Kanske dags att man väljer kompetens före partitillhörighet och svågerpolitik?

36h efter kaoset så har jag sett två plogbilar. Snart för fågelskådarna att föra upp plogbilen bland sina "sällsynta arter".
Vart går mina skattepengar?
Användarvisningsbild
av Allinug
Men varför tar inte folk tunnelbanan eller pendeltågen? Funkar inte de heller?
Användarvisningsbild
av grillchips
Allinug skrev:Men varför tar inte folk tunnelbanan eller pendeltågen? Funkar inte de heller?
Inte igår. Idag går det bättre.
Många behöver dessutom ta buss till tub eller pendel, jag har gångavstånd men tar 9/10 gånger bussen till pendeln.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu ikväll hyvlade Trafikverkets entreprenör bland annat lv 222. Det behövdes.....
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle nog hålla de förare som trots vädret gav sig iväg med sina fordon med sommardäck den största skulden till kaoset! Hur jävla lätt är det att snöröja när det står hundratals bilar övergivna på E4an genom Stockholm, för att inte nämna alla lastbilar och långtradare.

När så många struntar i vädret och kör på sina sommardäck i sånt väder finns det inget annat resultat än total kaos.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Helt riktigt. Hade det inte varit för dessa rötägg hade plogbilarna sannolikt hunnit röja undan en del och de värsta stoppen hade kunnat undvikas.
Användarvisningsbild
av sthlm
Jaha, nu har dom ju haft två nätter på sig att röja undan snö och ploga men 06:00 i morse så var inget gjort.
Användarvisningsbild
av grillchips
Var i byn håller du hus sthlm? Hos oss är det plogat som bara den.
Användarvisningsbild
av wissel
Håller med om att det är märkligt att människor ger sig iväg med slitna sommardäck i dessa dagar.
Jag blev haffad av en bilist som fastnat på parkeringen i Handen som ville ha hjälp, när jag kollade
hans bil så såg jag sommardäck! Mitt svar blev, " tycker din bil står bäst här" i detta väglag.
han garvade o höll med....vi skildes som vänner dock UTAN att jag hjälpte honom loss. :???:
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 190
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E