Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Nu har ju tydligen USA (inte NATO) hjälpt rebellerna en hel del efter att ha fått löften om att de ska respektera mänskliga rättigheter bl.a.
Förklarar filmerna på tuben där man ser amerikanska A10 göra flygräder över Syrien..
Användarvisningsbild
av Cotag
Allinug skrev:Jag har tänkt att vi som levt och överlevt i Sverige i många år borde ha hög motståndskraft mot tuffa tider. Det är mörkt och svinkallt halva året, men vi vet att om vi fortsätter att kämpa så kommer ljusare och bättre tider.
Verkligheten är nog en annan. Som exempel kan man ta värnplikten, i min generation fick alla pojkar/män lära sig hur man hjälpligt försvarade landet med ett ganska ok materiel som fanns tillgängligt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Cotag skrev: mån 09 dec 2024, 19:56 Assad har väl mellan noll och inget värde för Putte, snarare en belastning.
Har lär ha haft med sig minst 250 miljoner USD i kontanter på planet till Moskva, räknas inte det? :-D
Andra rykten säger "billions of dollars" :-/ (billion = miljard)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Cotag skrev: sön 15 dec 2024, 20:19
Allinug skrev:Jag har tänkt att vi som levt och överlevt i Sverige i många år borde ha hög motståndskraft mot tuffa tider. Det är mörkt och svinkallt halva året, men vi vet att om vi fortsätter att kämpa så kommer ljusare och bättre tider.
Verkligheten är nog en annan. Som exempel kan man ta värnplikten, i min generation fick alla pojkar/män lära sig hur man hjälpligt försvarade landet med ett ganska ok materiel som fanns tillgängligt.
Bara 25 % kan tänka sig försvara Sverige men 75% kan inte tänka sig göra det.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Intressant, betyder det att 75% ser det som acceptabelt att leva under rysk ockupation? :-/
Eller är förväntningen att någon annan ska komma och rädda oss?
av Lövet
Erik Å skrev:Intressant, betyder det att 75% ser det som acceptabelt att leva under rysk ockupation? :-/
Svaret kommer att ändras om rysk ockupation blir aktuellt var så säker. Försvarsviljan finns där när den behövs.
Användarvisningsbild
av Allinug
Men säg att Ryssland under kärnvapenhot erbjuder fredlig ockupation och regeringen går med på det. :-/
Användarvisningsbild
av Erik Å
Oupps, våra finska grannar har tydligen bogserat in fartyget som "råkade" dragga av Estlink 2. Lasten beslagtagen sv tullen :-/
Sånt hade knappast våra myndigheter lyckats med. Sannolikt ingen reaktion innan fartyget försvunnit utom räckhåll :oops:
Användarvisningsbild
av Cotag
Bra jobbat av finnarna. Men man får väl ändå tänka på att de har haft lite bättre förutsättningar att vara förberedda och geografiskt med ett trångt sund.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Cotag skrev: fre 27 dec 2024, 20:04 Bra jobbat av finnarna. Men man får väl ändå tänka på att de har haft lite bättre förutsättningar att vara förberedda och geografiskt med ett trångt sund.
Jag tror det hänger mer på sisu, perkele och minnen av kriget.. :-D
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 146

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt