Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Assad har väl mellan noll och inget värde för Putte, snarare en belastning.
Hade jag varit han så skulle jag passa mig för öppna fönster i höga byggnader, dricka the, kletiga dörrhandtag och från att flyga framöver.
av Lövet
Cotag skrev:Assad har väl mellan noll och inget värde för Putte, snarare en belastning.
Hade jag varit han så skulle jag passa mig för öppna fönster i höga byggnader, dricka the, kletiga dörrhandtag och från att flyga framöver.
Är väl mer "gör du som vi säger ser vi till att du överlever även vid en revolution" vilket kan vara bra signal för nästa diktator som ska övertygas om att släppa in Ryssen i landet

Mot detta ska ställas att det blev pinsamt tydligt att beskydd av Ryssland inte betyder särskilt mycket just nu
av Malmstroem
Egentligen samma scenario som Irak. Det spelar ingen roll hur välutrustad en arme är om den inte vill slåss. IS i Irak hade stora framgångar in de mötte motstånd som faktiskt ville slåss.

Ryssland och Iran är utan tvivel försvagade. Tyvärr inte så mycket att de är utan inflytande. Ryssarna ser ut att fortsätta i bland annat Burkina Faso, Mali och Niger.
Användarvisningsbild
av lennarte
Malmstroem skrev:Ryssland och Iran är utan tvivel försvagade. Tyvärr inte så mycket att de är utan inflytande. Ryssarna ser ut att fortsätta i bland annat Burkina Faso, Mali och Niger.
Putin lär kanske få problem att försörja sina afrikanska vänner om Syrien inte släpper till hamnen och flygplatsen som Ryssland hittills haft tillgång till.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Lövet skrev:
lennarte skrev:Kanske det blir lite lugnare i Ukraina ett tag nu. Ryssarna ska ju hjälpa Assad i Syrien med flygvapen och säkert också marktrupp.
De har ju redan packat ihop och dragit. Syrien är förlorat ur rysk synvinkel. Eventuellt är till och med Assad död, hans flygplan "försvann" ju helt mystiskt.
Inte för att verka för insatt.
USA har ju fått som dom ville så det är väl inte något motstånd. Är det någon som missat NATO:s avancemang?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Lövet
GLIZ skrev:USA har ju fått som dom ville så det är väl inte något motstånd. Är det någon som missat NATO:s avancemang?
Är Nato i Syrien? Det var spännande, berätta gärna mer.
Användarvisningsbild
av Allinug
Intressant att följa hur det går i Syrien. En diktatur som fallit. Hoppas att de kan bygga upp ett bra land där människor kan samexistera i fred.

Detta råkade sammanfalla med att jag såg en film om hur Tyskland invaderade Danmark 1940 och danska regeringen valde att samarbeta med nazisterna. De personer som fortsatte att arbeta för ett fritt Danmark kunde straffas för landsförräderi.

Jag har tänkt att vi som levt och överlevt i Sverige i många år borde ha hög motståndskraft mot tuffa tider. Det är mörkt och svinkallt halva året, men vi vet att om vi fortsätter att kämpa så kommer ljusare och bättre tider. Så vi ligger i ständig träning kan man säga, både fysiskt och psykiskt. Men vilket nederlag för Danmark att regeringen i praktiken begick landsförräderi. Här fick folk använda motståndskraft, men kanske på ett annat sätt än vad man tänker sig vid en invasion. Men det är ju också något som kan hända. Så man förstår ju verkligen varför Ryssland vill påverka valresultaten i andra länder.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Lövet skrev:
GLIZ skrev:USA har ju fått som dom ville så det är väl inte något motstånd. Är det någon som missat NATO:s avancemang?
Är Nato i Syrien? Det var spännande, berätta gärna mer.
Näää.
Numera är ju Sverige inte neutralt eller är vi inte med i nått vi kanske inte existerar som ett fristående land längre. Är Ryssen fortfarande eller är det företaget, staten Sverige eller konungariket Sverige som är med i NATO. Mer än så orkar jag inte nu. Körde av vägen häromdagen, förrgår. Ligger just nu och ömmar av

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Lövet
Allinug skrev:Intressant att följa hur det går i Syrien. En diktatur som fallit. Hoppas att de kan bygga upp ett bra land där människor kan samexistera i fred.
Jag är rädd för att det blir nytt inbördeskrig där inom några månader, kanske veckor till och med. Det är en extremt brokig skara som störtat Assad och när de inte har nån gemensam fiende längre....
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 146
Bytt Tankarmatur 240 1986

Svar Robin. Bens. mätervippan mekanik sö[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&[…]

Tomgång och vevhusventilation

Hej! Detta gäller min S70 GLT -97. Ibland[…]