- tis 29 dec 2015, 19:15
Utan jag tänkte mer som att om man ändå åker från t ex Höga kusten in åt Östersundshållet, så passerar man ju bla "Döda fallet" så då kan man ju åka in där och kolla. Det är ju verkligen en speciell miljö där som man missar om man bara sträckkör och bara stannar på uppmärkta rastplatser längs en stor väg.
joel80 skrev:Nja, det är inte riktigt samma sak. Rastplatser är bra om man ska få saker gjorda så att man snabbt kan åka vidare (på långresa) och är det trevlig miljö så är det ett stort plus. Men jag tror aldrig att det hänt att jag sett en skylt om rastplats och tänkt "vad spännande, detta måste jag kolla in" eller att jag tänkt att när jag ändå åker åt det hållet så ska jag besöka den rastplatsen. Nej, så intressanta brukar inte rastplatser vara.Allinug skrev:Finns det ingen tråd på jagrullar om trevliga avstickare och utflykter längs vägen? Borde finns massor av folk här med lokalkännedom om en massa ställen i landet.Kanske den här du letar efter?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =rastplats
:)
Utan jag tänkte mer som att om man ändå åker från t ex Höga kusten in åt Östersundshållet, så passerar man ju bla "Döda fallet" så då kan man ju åka in där och kolla. Det är ju verkligen en speciell miljö där som man missar om man bara sträckkör och bara stannar på uppmärkta rastplatser längs en stor väg.
Låt framrutan vara större än backspegeln!