Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
joel80 skrev:
Allinug skrev:Finns det ingen tråd på jagrullar om trevliga avstickare och utflykter längs vägen? Borde finns massor av folk här med lokalkännedom om en massa ställen i landet.
Kanske den här du letar efter?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =rastplats

:)
Nja, det är inte riktigt samma sak. Rastplatser är bra om man ska få saker gjorda så att man snabbt kan åka vidare (på långresa) och är det trevlig miljö så är det ett stort plus. Men jag tror aldrig att det hänt att jag sett en skylt om rastplats och tänkt "vad spännande, detta måste jag kolla in" eller att jag tänkt att när jag ändå åker åt det hållet så ska jag besöka den rastplatsen. Nej, så intressanta brukar inte rastplatser vara.

Utan jag tänkte mer som att om man ändå åker från t ex Höga kusten in åt Östersundshållet, så passerar man ju bla "Döda fallet" så då kan man ju åka in där och kolla. Det är ju verkligen en speciell miljö där som man missar om man bara sträckkör och bara stannar på uppmärkta rastplatser längs en stor väg.
Användarvisningsbild
av joel80
Tror att det är rätt så många sånna tips i den tråden.. Både döda fallen och det märkliga kinesiska(eller indiska?) templet däromkring i skogarna är nog nämnda. :)
Användarvisningsbild
av Allinug
Kung Chulalongkorns thailändska paviljong? :D
Användarvisningsbild
av joel80
Thailändsk var den ja!! Det är en märklig syn att se den mitt ute i norrländska skogarna! :D
Användarvisningsbild
av Allinug
Nu är det riktigt kallt i Nikkaluokta, -37,3 grader...

"Bara" -14 grader här! :D
av Schmoyoho
-26 C imorse. Min 1400W slim line-värmare verkar ha fått kämpa hårt i de 2,5 h den gick för särskilt varmt i kupén var det inte. Frågan är om det är värt att uppgradera sig till 1600 W. Tycker de aldrig kommer upp i mer än fisljummen temperatur. Undrar om det går att manipulera den så att den alltid ger 1400 W och inte håller på och anpassar effekten till temperaturen...

Väntar under -30 på någon dag och enligt mitt serviceprotokoll vill jag minnas mitt kylsystems fryspunkt var kring 34 eller 37. Fingers crossed :o
Användarvisningsbild
av SvenB
Schmoyoho skrev:Tycker de aldrig kommer upp i mer än fisljummen temperatur. Undrar om det går att manipulera den så att den alltid ger 1400 W och inte håller på och anpassar effekten till temperaturen...
Men om den reducerar effekten, anser den väl att du har anständigt varmt i bilen?
Användarvisningsbild
av SvenB
Allinug skrev:Nu är det riktigt kallt i Nikkaluokta, -37,3 grader...

"Bara" -14 grader här! :D
Det finns säkert någon "hurtbulle" här som anser att vi borde ha mer snö och kyla. Brr :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Mer snö tar jag gärna! Har äntligen fått ca1dm här men tar gärna en till. Kylan kan få hålla sig kring -5 - -8.. Enda fördelen med kallare än så är att man slipper saltbilen. :)
Användarvisningsbild
av Allinug
Jo, så är det väl. -14 grader räcker bra för mig i alla fall. Det är myggfritt, så jag är nöjd! :D
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 190

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007