Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag har nix, och kanske får två säljsamtal i månaden från företag jag är, eller har varit, kund hos. Jag är en högst genomsnittlig person i fråga om det mesta. 41 år, medelinkomst, storstadsbo, gift, bostadsrätt, osv.

(Gäller hemtelefon. Mobiltelefon får jag ytterst sällan säljsamtal på. Kan inte påminna mig något egentligen.)
Jag läste en gång en tråd, tror att det var på elektronikforumet. Tyvärr hittar jag den inte. I alla fall, han hade inget att göra en dag så han plockade isär nummerpresentatören för att kolla hur den fungerade. Den fungerade ung. som han trodde, så han la in en lista med försäljarnummer i den vilket resulterade i att när en sådan ringde lyfte presentatören på luren och la på igen, ingen ringsignal. Då kom en kommentar om att en annan hade en Asterisk (gratis ip-växel) och han hade att när de från den listan ringde upp så spelades ett vrål från en vrålapa upp. En dag blev han uppringd av polisen på mobilen, de frågade var han var. På BB svarade han (de hade precis fått barn), varför undrar ni. Då hade polisen blivit uppringd av en försäljare som hade sagt att en misshandel skedde hemma hos dem, polisen stod utanför deras hem.

Jag skrattade gott när jag läste den tråden, det är skit att jag inte kan hitta den.

Här är liknande sak, men inte lika rolig läsning.

http://vemringde.se/blogg/i-din-telefon/asterisk
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]