Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Har ni hört att man får göra det så här har ni fakta.
Vill bara varna er om FAmotor i sthlm(Botkyrka)
Det är väldigt oseriösa.
De har en golf-01a till salu. Hade ringt flera ggr och pratat med de. Fråga flera ggr finns de några fel på bilen, bucklor stora repor eller bulor. Nej bilen är i mycket fint skick. Jag frågade det varje gång jag ringde. Jag åker ända från Linköping. Första jag ser regskylten är sprucken men de e bara beställa ny. Sedan går jag runt bilen 2 stora skrapningar på stötfångaren bak. De sa från början att de va en liten liten skrapning på plasten men de va på lacken. En stor bula som en 1.krona på dörren. Stolvärmen på förarsidan fungerade ej. Något fel på avgasystemet. När man gasa efter 3000 varv lät de riktigt konstigt något som försvann sen. Säljaren tyckte jag va petig och skulle köpa en 08a istället. Han va riktigt kaxig. Jag hatar åf som är kaxiga värsta jag vet. 49 000 kr och de felen nej tack. Killen säger jag visste ej om de här felen. Jag sa till han om du va seriös skulle du veta om de och varna för de eller skriva de i annonsen innan jag åkte 25 mil. Blev riktigt arg på han. Varnar er för FAmotor de är väldigt oseriösa. Han erbjöd sig inte ens att stå för min resa.
Senast redigerad av 1 Sevak, redigerad totalt 0 gånger.
Sen har de gjort den stora serivcen kamrem, spänrulle och vattenpump sa de iallfall. Jag kolla serivceboken de hade ej bytt luftfilter eller kupefilter. Sist det hade gjorts var vid 6000 mil. Vrf göra så stor service och sedan snåla på filter. Han bara alla kan ju serva olika endel byter allt endel inte. Idioter.
Hhm..... Vänta bara!
Vad det gäller dryga bil försäljare så är jag övertygade om att de inom en inte allt för lång framtid kommer att antingen behöva byta jobb eller blir mycket mer service minded & ödmjuka.
Ser dagligen på amerikanska nyheter & iom att den ekonomiska krisen har slagit hårt i USA & värre blir det så är detta några effekter av krisen;

0% ränta vid finansiering vid köp av ny bil ! MEN, kraven från finansierings bolagen för att kunna få lånet är så höga att de flesta vanliga (medelklass) amerikanare inte blir godkända.....vilket innebär inga sålda bilar.
En del återförsäljare kör med erbjudandet; Buy one (för fullpris) get one free !

Så, jag är övertygad om att den ekonomiska krisen knappt ens börjat visa sig här i Sverige. Men men....vi får väl se.

De som däremot har pengar (cash) kan verkligen göra bra deals vare sig det gäller bil eller hus köp.
Sevak skrev:Har ni hört att man får göra det så här har ni fakta.
Vill bara varna er om FAmotor i sthlm(Botkyrka)
Det är väldigt oseriösa.
De har en golf-01a till salu. Hade ringt flera ggr och pratat med de. Fråga flera ggr finns de några fel på bilen, bucklor stora repor eller bulor. Nej bilen är i mycket fint skick. Jag frågade det varje gång jag ringde. Jag åker ända från Linköping. Första jag ser regskylten är sprucken men de e bara beställa ny. Sedan går jag runt bilen 2 stora skrapningar på stötfångaren bak. De sa från början att de va en liten liten skrapning på plasten men de va på lacken. En stor bula som en 1.krona på dörren. Stolvärmen på förarsidan fungerade ej. Något fel på avgasystemet. När man gasa efter 3000 varv lät de riktigt konstigt något som försvann sen. Säljaren tyckte jag va petig och skulle köpa en 08a istället. Han va riktigt kaxig. Jag hatar åf som är kaxiga värsta jag vet. 49 000 kr och de felen nej tack. Killen säger jag visste ej om de här felen. Jag sa till han om du va seriös skulle du veta om de och varna för de eller skriva de i annonsen innan jag åkte 25 mil. Blev riktigt arg på han. Varnar er för FAmotor de är väldigt oseriösa. Han erbjöd sig inte ens att stå för min resa.

Vilket j***a svin. Blir förbannad bara jag läser det här.

Du gjorde helt rätt som inte köpte skiten. Bra!

/Turbo+

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]