Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
#80888
Sparkz skrev:Mmm, det är en sak till som behöver hackas... VIDA har bra koll på vilken bil som är kopplad, så det går inte att tanka "fel" mjukvara med lite fler hästar i.

Och all mjukvara ligger på servern i england, och beställs och hämtas för varje bil. Så för att komma åt den måste man ha konto.
Konto går att beställa.. Om man vill betala.. Vad som igår är bl.a.:

An All-in-One Client is intended for a repair shop that performs every type of repair on a Volvo, from mechanical to electronic.

The VIDA All-in-One subscription is available only on DVD. You will receive a new DVD with updated information about every second month. You will need an Internet connection for diagnostics and software downloads, and to revalidate your VIDA license every second week.
Användarvisningsbild
av elmuppo
#80949
Här är infon om de olika VIDA paketen, dock på engelska.

There are two different kinds of VIDA subscriptions, VIDA on Web and VIDA All-in-one.

VIDA on Web: VIDA on Web is the most common used for Volvo employees. With this subscription the user can read Parts- and Service information directly on the internet without any requirements of special computer hardware. Adobe Reader and Isoview is included when you order a VIDA FGC.

VIDA All-in-one: VIDA All-in-one, is used for advanced users and when car communication is required. This subscription installs all information locally on the user computer. Therefore there are certain hardware requirements on the computer (Average Ford Global Client computer do not fulfill VIDA requirements). In the VIDA All-in-one subscription the packages Service, Parts, Diagnostic and Software Download are available.

A VIDA subscription is ordered from the VCC Technical Information Shop (TIS). The webshop also handles payment by credit card. Find information about TIS on the Workshop Support Guide.

Beställ här: http://vccs.volvocars.se/wsguide/index.asp?pid=153

Har ni frågor om VIDA, SW. så kan jag svara. Dock behandlar
jag inte saker om hur man knäcker eller kör det pirat.
Riktiga män kör ViDA ALL IN ONE:)

//Branx
av Hellrider
#80998
Sparkz skrev:Mmm, det är en sak till som behöver hackas... VIDA har bra koll på vilken bil som är kopplad, så det går inte att tanka "fel" mjukvara med lite fler hästar i.

Och all mjukvara ligger på servern i england, och beställs och hämtas för varje bil. Så för att komma åt den måste man ha konto.
Om det nu var mig du syftade på,pratade jag ju givetvis inte om mjukvaran utan om bilkomm å info´n.
av Hellrider
#81000
branx skrev:Här är infon om de olika VIDA paketen, dock på engelska.

There are two different kinds of VIDA subscriptions, VIDA on Web and VIDA All-in-one.

VIDA on Web: VIDA on Web is the most common used for Volvo employees. With this subscription the user can read Parts- and Service information directly on the internet without any requirements of special computer hardware. Adobe Reader and Isoview is included when you order a VIDA FGC.

VIDA All-in-one: VIDA All-in-one, is used for advanced users and when car communication is required. This subscription installs all information locally on the user computer. Therefore there are certain hardware requirements on the computer (Average Ford Global Client computer do not fulfill VIDA requirements). In the VIDA All-in-one subscription the packages Service, Parts, Diagnostic and Software Download are available.

A VIDA subscription is ordered from the VCC Technical Information Shop (TIS). The webshop also handles payment by credit card. Find information about TIS on the Workshop Support Guide.

Beställ här: http://vccs.volvocars.se/wsguide/index.asp?pid=153

Har ni frågor om VIDA, SW. så kan jag svara. Dock behandlar
jag inte saker om hur man knäcker eller kör det pirat.
Riktiga män kör ViDA ALL IN ONE:)

//Branx
Använder du verkligen vida på vcc?utvecklade du inte programvaror också?
av S60AWD2.5T
#81040
Sådär ja nu var det beställt ock klart.
Väntar med spänning på DVD skivan från england.
Ska bli kul att mickla med en massa mjukvara och prylar.
Tänkte någon ville ställa upp med sin P2 så slipper jag strula till min...

;-)
Användarvisningsbild
av elmuppo
#81259
Hellrider skrev:
branx skrev: KLIPP!

Beställ här: http://vccs.volvocars.se/wsguide/index.asp?pid=153

Har ni frågor om VIDA, SW. så kan jag svara. Dock behandlar
jag inte saker om hur man knäcker eller kör det pirat.
Riktiga män kör ViDA ALL IN ONE:)

//Branx
Använder du verkligen vida på vcc?utvecklade du inte programvaror också?
Använder vida nästan varje dag. och japp jobbar med mjukvara oxå.
Excakt vad jag gör tänker jag inte avslöja på forumet
då folk på VCC håller ett öga här.

//Branx
av Hellrider
#81349
branx skrev:
Hellrider skrev:
branx skrev: KLIPP!

Beställ här: http://vccs.volvocars.se/wsguide/index.asp?pid=153

Har ni frågor om VIDA, SW. så kan jag svara. Dock behandlar
jag inte saker om hur man knäcker eller kör det pirat.
Riktiga män kör ViDA ALL IN ONE:)

//Branx
Använder du verkligen vida på vcc?utvecklade du inte programvaror också?
Använder vida nästan varje dag. och japp jobbar med mjukvara oxå.
Excakt vad jag gör tänker jag inte avslöja på forumet
då folk på VCC håller ett öga här.

//Branx
ok,trodde ni knappt använde vida.
beror ju givetvis på tjänst,dom flesta anv väl dha ,sda eller?
av Knasen
#81361
ok,trodde ni knappt använde vida.
beror ju givetvis på tjänst,dom flesta anv väl dha ,sda eller?
Vida används flitigt, med DHA och SDA så går det att göra appliktioner som begränsade i VIDA, bla så kan man skicka mer specika kommandon till bilen i form av HEX-tal
av Hellrider
#81377
Knasen skrev:
ok,trodde ni knappt använde vida.
beror ju givetvis på tjänst,dom flesta anv väl dha ,sda eller?
Vida används flitigt, med DHA och SDA så går det att göra appliktioner som begränsade i VIDA, bla så kan man skicka mer specika kommandon till bilen i form av HEX-tal
Japp har sett detta när remote körs.
Användarvisningsbild
av elmuppo
#81638
Hellrider skrev:
Knasen skrev:
ok,trodde ni knappt använde vida.
beror ju givetvis på tjänst,dom flesta anv väl dha ,sda eller?
Vida används flitigt, med DHA och SDA så går det att göra appliktioner som begränsade i VIDA, bla så kan man skicka mer specika kommandon till bilen i form av HEX-tal
Japp har sett detta när remote körs.
En annan favorit är ju carconfig tool, där man kan gå in och
pilla i bilens carconfig:)

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]

Du kan skriva det, och du kan möjligen f&arin[…]

Skrammel från D4

Konstaterat att det är styrservon som gett me[…]