Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loppan78
#663595
basberoende skrev:iceLinken kom samtidigt som utbytes stereon och sitter monterad i bilen. Den funkar fint faktiskt.
Hur mycket plug'n'play var det att installera interfacet?
av basberoende
#663704
Loppan78 skrev:
basberoende skrev:iceLinken kom samtidigt som utbytes stereon och sitter monterad i bilen. Den funkar fint faktiskt.
Hur mycket plug'n'play var det att installera interfacet?

Hmm, det var 4 kablar man fick skarva tror jag. Men om du inte har backvarnare så är det bara 2. Sen stämde inte färgerna enligt kopplingsschemat heller, samt om man vill kunna kolla på film medans man kör får man koppla annorlunda med. Annars funkar bara tv/dvd funktionen när handbromsen är dragen.
Användarvisningsbild
av Loppan78
#664111
basberoende skrev: Hmm, det var 4 kablar man fick skarva tror jag. Men om du inte har backvarnare så är det bara 2.
Var du tvungen att klippa något i bilens kablage?
av basberoende
#664135
Loppan78 skrev:
basberoende skrev: Hmm, det var 4 kablar man fick skarva tror jag. Men om du inte har backvarnare så är det bara 2.
Var du tvungen att klippa något i bilens kablage?

Inte en sladd i bilens kablage är rörd, utan bara i det som tillhör stereon. Skulle inte få för mig att klippa i bilens kablage där bakom.
Användarvisningsbild
av Loppan78
#664166
basberoende skrev: Inte en sladd i bilens kablage är rörd, utan bara i det som tillhör stereon. Skulle inte få för mig att klippa i bilens kablage där bakom.
Låter bra! :D
av Löthen
#679809
Hur hade du det med ljudet efter att du kopplat stereon?
Jag kopplade in en 840 ARM igår, och allt funkar förrutom ljudet. Centerhögtalaren tar all "uppmärksamhet" och när ja kollar film är de nästan uteslutande den som hörs. flyttar ja fokus på ljudet till höger så hörs bara högersidan. flyttar ja fokus åt vänster så hörs mitthögtalaren.
av basberoende
#679855
Löthen skrev:Hur hade du det med ljudet efter att du kopplat stereon?
Jag kopplade in en 840 ARM igår, och allt funkar förrutom ljudet. Centerhögtalaren tar all "uppmärksamhet" och när ja kollar film är de nästan uteslutande den som hörs. flyttar ja fokus på ljudet till höger så hörs bara högersidan. flyttar ja fokus åt vänster så hörs mitthögtalaren.

Det låter väldigt konstigt. Jag har ingen center i min bil. Men när vi kopplade i en kompis så blev det som det skulle vara i den, å han har center. Kopplat allt rätt? Arm är den nya modellen va?
Användarvisningsbild
av Loppan78
#680183
Det låter ju som det skulle vara felkopplat. Har du kollat inkopplingen ordentligt?
av dalle89
#682408
Hej om jag får låna denna tråden.

Jag har ett problem med min stereo bpl-840 arm jag får inget ljud. Har sökt med lykta och lampa men finner ingen lösning har kopplat gråa kablar till fram och svart till bak men inget ljud alls fel på enheten tror ni? Sen hur har ni kopplat icelink får bara upp fel medelande att dra handbromsen men att dra den funkar inte. Mycket tacksam för svar // thim
av basberoende
#682426
dalle89 skrev:Hej om jag får låna denna tråden.

Jag har ett problem med min stereo bpl-840 arm jag får inget ljud. Har sökt med lykta och lampa men finner ingen lösning har kopplat gråa kablar till fram och svart till bak men inget ljud alls fel på enheten tror ni? Sen hur har ni kopplat icelink får bara upp fel medelande att dra handbromsen men att dra den funkar inte. Mycket tacksam för svar // thim
Har du kopplat den rosa kabeln till jord eller chassi? Då slipper du dra handbromsen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]