Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av basberoende
#657509
Loppan78 skrev:Hur går det för dig med stereon, nöjd?
Det har kommit en ny uppdaterad variant som heter BLP-840 ARM.
Den har nytt interface och snabbare processor. Ser lovande ut på dom filmer jag sett.
Är sugen på att beställa men tycker att den är lite dyr.

Har haft vissa problem med ljudet på den, men har blivit lovad en ny i utbyte.

jag har med sett att det har kommit en ny modell, och måste erkänna att man blev sugen på den. Men får jag bara ljudet till att lira i min så är jag nöjd. En kompis har en i sin med, å han är jävligt nöjd.
Användarvisningsbild
av Loppan78
#657551
Har hört flera som.haft problem med ljudet. Ljudet försvinner ifrån någon sida. Dom flesta verkar ha problem med att ljudet försvinner ifrån vänster kanal.
Vad har du för problem med ljudet?
av basberoende
#657838
Loppan78 skrev:Har hört flera som.haft problem med ljudet. Ljudet försvinner ifrån någon sida. Dom flesta verkar ha problem med att ljudet försvinner ifrån vänster kanal.
Vad har du för problem med ljudet?

Jag tappar ljudet på framsystemet, men går man in i inställningarna å ändrar så kommer det tillbaka. Men då kan jag dock inte ändra volymen. Tror felet sitter i den inbyggda förstärkaren, för på kompisens så har han det stora ljudpaketet och då använder man sig utav lågnivån...
av basberoende
#662486
Då har jag bytt ut min huvudenhet och hunnit köra lite. Nu verkar det som att både ljudet fungerar samt gps:n. Produkten i sig verkar ha lite varierande kvalitet. Men det som har irriterad både mig och andra är mest är trotsallt servicen, den är tyvär allt annat än bra. Vill bara säga som det är. När man läser på endel forum får man samma känsla där utav servicen.
Användarvisningsbild
av Loppan78
#662588
Fick du den nya modellen med annat GUI och bättre processor eller fick du en lika som du hade innan?
av basberoende
#662608
Loppan78 skrev:Fick du den nya modellen med annat GUI och bättre processor eller fick du en lika som du hade innan?
Jag fick den gamla modellen, samma som innan.
av basberoende
#662666
iceLinken kom samtidigt som utbytes stereon och sitter monterad i bilen. Den funkar fint faktiskt.
av hakankj
#662780
Är det någon som har den nya monterad? ARM CORE, Man är ju sugen på att beställa den. Kanske fungerar bättre än de tidigare modellerna man har läst massa negativt om.
Användarvisningsbild
av Loppan78
#662887
Är också sugen på den nya modellen.
Tyvärr är det ju inte bara stereon man läst en hel del negativt om. Har även läst en hel del negativt om företaget, Bluepower.
Inte roliga att ha att göra med verkar det som.
Om du ska beställa så om du inte redan vet det så finns det en rabattkod som gör att man får 20% rabatt.
Koden är "sales2012".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
-16 T5 bi-fuel startar inte

Tryck finns. Men upptäckte nu att omstäl[…]

Fick dock precis reda på att den skulle […]

Oljafråga

Hade det varit ett problem så hade alla bil[…]

Egr-ventil trasig

Gammal tråd men håller på med sa[…]