Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av bästabilen
#720101
Hej är sugen på att köpa en bluepower sterio med GPS TV ja den värsta dom har till min XC70 07.
Hur drar men alla kablar till GPS o TV.
Sen så är jag även sugen på deras backkamra som man kan ha till den nån som vet hur den funkar
med kablar o sånt.
Jag har en org tel plus backvarnare någon som vet om allt sånt kommer att funka så som det gör nu.
av basberoende
#720320
bästabilen skrev:Hej är sugen på att köpa en bluepower sterio med GPS TV ja den värsta dom har till min XC70 07.
Hur drar men alla kablar till GPS o TV.
Sen så är jag även sugen på deras backkamra som man kan ha till den nån som vet hur den funkar
med kablar o sånt.
Jag har en org tel plus backvarnare någon som vet om allt sånt kommer att funka så som det gör nu.

Jag drog mina antenner bakom handskfacket och sedan upp via a-stolpen och satte fast antennerna bakom toningen i framrutan.

Vilken av alla kameror är det du funderar på? Jag har den som sitter inbyggd i nrplåtshållaren.

Backvarnarna kommer fungera om du köper med icelink, dock går det inte att stänga av dom med originalknappen. Telfonen kommer att fungera.
av bästabilen
#720362
Jag drog mina antenner bakom handskfacket och sedan upp via a-stolpen och satte fast antennerna bakom toningen i framrutan.

Vilken av alla kameror är det du funderar på? Jag har den som sitter inbyggd i nrplåtshållaren.

Backvarnarna kommer fungera om du köper med icelink, dock går det inte att stänga av dom med originalknappen. Telfonen kommer att fungera.


Hej om jag tar en sån som du har då nrplåtshållaren hur kopplar man in den måste man dra kabel runt hela bilen eller finns det något enkelt sätt
av basberoende
#720457
bästabilen skrev:
Jag drog mina antenner bakom handskfacket och sedan upp via a-stolpen och satte fast antennerna bakom toningen i framrutan.

Vilken av alla kameror är det du funderar på? Jag har den som sitter inbyggd i nrplåtshållaren.

Backvarnarna kommer fungera om du köper med icelink, dock går det inte att stänga av dom med originalknappen. Telfonen kommer att fungera.


Hej om jag tar en sån som du har då nrplåtshållaren hur kopplar man in den måste man dra kabel runt hela bilen eller finns det något enkelt sätt
Fick börja med att borra hål i bagageluckan för att dra igenom kablen, sen var det bara till att dra kabel hela vägen.
av bästabilen
#720532
basberoende skrev:
bästabilen skrev:
Jag drog mina antenner bakom handskfacket och sedan upp via a-stolpen och satte fast antennerna bakom toningen i framrutan.

Vilken av alla kameror är det du funderar på? Jag har den som sitter inbyggd i nrplåtshållaren.

Backvarnarna kommer fungera om du köper med icelink, dock går det inte att stänga av dom med originalknappen. Telfonen kommer att fungera.


Hej om jag tar en sån som du har då nrplåtshållaren hur kopplar man in den måste man dra kabel runt hela bilen eller finns det något enkelt sätt
Fick börja med att borra hål i bagageluckan för att dra igenom kablen, sen var det bara till att dra kabel hela vägen.
ok räcker det att bara beställa http://www.bluepower.se/sv/produkter/lj ... amera.html
följer det med kabel som räcker.
Och hur drog du den från bakluckan?
och vart tog du ström ifrån är det bara plug´n´play i sterion sen?
av basberoende
#720555
Ja det gör det. Kabeln räcker precis fram. Jag drog den genom kabelgenomföringen i luckan högrasida och sedan ner i D-stolpen och vidare under sätet och sedan i den högra tröskeln. Strömmatningen till kameran tog jag från skyltbelysningen i bagageluckan, sedan ska den ha plusmatning från stereon med.

Dock har jag fått lite tjall med kameran nu när det är kallt och blött ute. Har börjat flimra, ibland vill den inte alls.
av joleth
#720995
Har läst lite i den här tråden och fått många bra tips, ...tackar för dom!
Har lyckats att slarva bort mitt sd kort till gps:n, min dotter tog ut fel kort efter att hon lyssnat på musik på multimedia sd.
Är det någon som kan tänka sig att dela med sig av GPS sd kortets information.
av oscarlundmark
#799679
Har sneglat lite på dessa stereoapparater ett tag nu och varit riktigt sugen då man kan fortsätta använda backsensorerna samt rattknapparna. Sen att den ser bra ut och har trevliga finesser gör ju inte att man blir mindre sugen!
Men efter att ha läst denna tråd så känner jag mig plötsligt ganska nöjd med min HU-850 och high performance premium sound trots att jag verkligen saknar aux!

Verkar kort och gott vara kina-skit rakt igenom! :x
av basberoende
#799941
oscarlundmark skrev:Har sneglat lite på dessa stereoapparater ett tag nu och varit riktigt sugen då man kan fortsätta använda backsensorerna samt rattknapparna. Sen att den ser bra ut och har trevliga finesser gör ju inte att man blir mindre sugen!
Men efter att ha läst denna tråd så känner jag mig plötsligt ganska nöjd med min HU-850 och high performance premium sound trots att jag verkligen saknar aux!

Verkar kort och gott vara kina-skit rakt igenom! :x

Problemet jag har med min som snart är 2 år gammal är att gpsn hänger sig ibland och att jag har lite dålig täckning på radion. Annars funkar den perfekt
av oscarlundmark
#800016
Den kan säkert funka bra för vissa men verkar ju funka lite sämre för andra.. inte direkt det jag letar efter då jag redan har det värsta Volvo kunde erbjuda 2006.

Ska man byta upp sig vill iaf jag ha bra service för det första, kunnig personal, vettiga grejer som inte faller isär innan man fått sakerna på plats osv..

Denna från Bluepower får jag intrycket av att det helt enkelt är skit rakt igenom, dvs överpriser på sånt som ser bra ut men i själva verket är motsatsen.

Betalar man närmare 5000:- för en bilstereo förväntar man sig att den ska fungera och att det ska vara en vettig pryl!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]