Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Huntaz
#41537
okej tack, jo jag tror brls paket kommer passa mig även om jag tror jag kommer välja

Sony CDX-GT300S med 6x9"+5,25"
hos BRL

istället....men man får väl se.
kommer nog köpa dom i slutet av månaden ändå
är ju student så man har det ganska knappert men vafan lite ljud ska man ju ha ;)
av Teemu
#41723
kolla lite på att stereon har utbyggnadsmöjligheter för eventuella framtida planer. Men det har iofs dom flesta stereos idag... Har själv funderat lite på just en Sony GT300 till vår Laguna, men ännu så länge går det rätt oki med CD-växlaren.
Användarvisningsbild
av Loner
#41731
Huntaz skrev:
men vilka högtalare skulle ni rekomendera?
länkar uppskattas.
Amega gillar jag.

/L
Användarvisningsbild
av Ramon
#41751
Ramon skrev:Som huvudenhet rekommenderar jag Alpine och Sony Xplod som högtalare.
Huntaz skrev:men vilka högtalare skulle ni rekomendera?
länkar uppskattas.
Dessa har jag i resp. dörr:
http://www.brl.se/main.aspx?mc=283&c=283&p=3411#
PS. BRL säljer de för 498kr/paret (jag köpte de på hos en lokal OnOff butik för 347kr/paret förra sommarn. Internetpris hos dem nu är 330kr!).
EDIT: Länken funkade visst inte, sök på art.nr: 120XSF1324

Denna har jag som huvudenhet:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=29929
Jag köpte den förra sommarn på pixmania.com för strax under 2000kr på rea, men observera att denna modellen är på väg ut redan. Så jag skulle ha köpt ersättaren nu, vilken det nu är.

Skulle jag köpa 6x9or skulle det förmodligen bli 1par såna här (pga. nöjd med mina Xplod-högtalare ovan):
http://www.brl.se/main.aspx?mc=285&c=285&p=3099#
Art.Nr: 120XSF693N
av Huntaz
#41754
wow tack för alla tips och länkar. sony xplod låter ju intressant eftersom jag nu nästan bestämt till 100% på Sony CDX-GT300S som stereo. tack för alla tips,

en fråga dock, hur stor roll spelar alla "stats" roll när det gäller högtalarna?

jämförde nämligen GAS högtalarna i BRL paketet (art. 120CDXGT300SGX2) och Sony Xplod hötalarna (art.120XSF693N) och Xplod verkar vara "lägre" här och där...
av Teemu
#41772
Huntaz skrev:wow tack för alla tips och länkar. sony xplod låter ju intressant eftersom jag nu nästan bestämt till 100% på Sony CDX-GT300S som stereo. tack för alla tips,

en fråga dock, hur stor roll spelar alla "stats" roll när det gäller högtalarna?

jämförde nämligen GAS högtalarna i BRL paketet (art. 120CDXGT300SGX2) och Sony Xplod hötalarna (art.120XSF693N) och Xplod verkar vara "lägre" här och där...
Det bästa är givetvis om du hittar en handlare som säljer dessa och har möjlightet till att provlyssna och jämföra.
av Huntaz
#41821
hehe jo. Det är nog så jag får göra. aja tack för all hjälp iaf. Har nu några att välja mellan :D
välja å vraka ;)
Användarvisningsbild
av Ramon
#41828
Teemu skrev:
Huntaz skrev:wow tack för alla tips och länkar. sony xplod låter ju intressant eftersom jag nu nästan bestämt till 100% på Sony CDX-GT300S som stereo. tack för alla tips,

en fråga dock, hur stor roll spelar alla "stats" roll när det gäller högtalarna?

jämförde nämligen GAS högtalarna i BRL paketet (art. 120CDXGT300SGX2) och Sony Xplod hötalarna (art.120XSF693N) och Xplod verkar vara "lägre" här och där...
Det bästa är givetvis om du hittar en handlare som säljer dessa och har möjlightet till att provlyssna och jämföra.
Ja, man ska inte stirra sig blind på specsen, därmed inte sagt att de är oviktiga. Men det finns många fall då en billigare t.ex. högtalares specs inte ens når upp till de föreskrivna... Kan tillägga att som Teemu säger, så är det alltid bra att kunna lyssna hos någon butik eller bekant, MEN för att göra prylarna rättvisa så bör man kunna lyssna när de är monterade i en bil. Att stå och lyssna i en butik ger i vissa fall ingen hint om hur det kommer låta i en bil... En högtalare har ju ett enormt luftrum att spela i (inne i ett rum), medan luftrummet är betydligt mindre i en bil, och detta ger skillnad. Hur som helst så lycka till med val av prylar :wink:
av Huntaz
#41868
hehe jo, blir nu att terrorisera alla ljud affärer i stan ;)

i och för sig har jag snart sållat ut till det som kommer passa mig, så jag vet vad jag ska lyssna på. troligen blir det sony xplod högtalare och någon front som är lite dyrare.

tack alla för bra och hjälpsamma svar
Användarvisningsbild
av henrikd86
#42157
jag har haft Sonys xplod (6,5") och jag tycker inte att det har varit något att hurra över. Nu har jag inte haft slutsteg och sånt heller.

De har ett intressant märke på BRL som heter Lightning Audio. Jag tror att det är Rockfords lågbudget märke. Åk dit och lyssna på dem.

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]