Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#33822
jo vist står det i alla S40N vad man har för system!
av Peter Lindgren
#33876
CarMan skrev:jo vist står det i alla S40N vad man har för system!
Jag provade tipset ovan, men då visas bara en bild på en bil. Nåt jag missat? Jag kanske inte ens har en S40N, det är bara vad volvoförsäljaren har skrivit att han sålt åt mig...
Användarvisningsbild
av CarMan
#33885
Peter Lindgren skrev:
CarMan skrev:jo vist står det i alla S40N vad man har för system!
Jag provade tipset ovan, men då visas bara en bild på en bil. Nåt jag missat? Jag kanske inte ens har en S40N, det är bara vad volvoförsäljaren har skrivit att han sålt åt mig...
testa lite olika varienten, har ingen bil här så jag kan inte kolla hur man gör.
men slå på bara sterion fast bilen är i radioläge, eller lite andra varianter.
starta den med radion av/på m.m. det ska stå. kolla i menyerna med!
av Peter Lindgren
#33922
Tackar, har precis testat olika varianter och hållt nere olika knappar när jag slagit på stereon. Samma gamla bilbild... jag ger upp. Det blir verkstan nästa, får de kika på den och döma (ut) den.
av Peter Lindgren
#33923
Står inget specifikt i manualen mer än att det finns tre olika stereopaket. Manualen täcker såklart alla tre paketen, och beskriver hur man stoppar i en cd-skiva och annat på samma nivå. Inga tekniska data, nada.
Användarvisningsbild
av CarMan
#33928
bilden kommer ju alltid, men efter den så komer det väll text?
Användarvisningsbild
av elmuppo
#34038
Ge mig ditt reg.nr så ska jag kolla upp vad din bil
har för stereo system.

//branx
av Peter Lindgren
#34237
Tackar för din insats!

Det finns alltså inte nån line-in på min stereo. Den går inte att "luras" till att tro att det sitter en cd-växlare (det finns ingen anslutning för MBus/motsv på baksidan)?

Tackar för alla era svar, jag får väl värma upp lödkolven lagom till att garantin gått ut...

/Peter
av fn
#34651
Peter Lindgren skrev:Tackar för din insats!

Det finns alltså inte nån line-in på min stereo. Den går inte att "luras" till att tro att det sitter en cd-växlare (det finns ingen anslutning för MBus/motsv på baksidan)?

Tackar för alla era svar, jag får väl värma upp lödkolven lagom till att garantin gått ut...

/Peter
Har du haft ute stereon och kollat? Du kan läsa lite på http://www.dension.com/ De håller på med en iPod-adapter till S40/V50 och XC90. Dessa bilar har optiska signalöverföringar vad jag läst och då är det ju inte så lätt att få ihop det med en lödkolv...
Alternativ är fm-sändare. Den olagliga varianten som sänder trådlöst och den lagliga som kopplas in mellan stereon och bilens antennkabel.
av Peter Lindgren
#34783
iPod-adapter? Då måste jag ju skaffa en iPod först... :-(
Densions sida hänvisar bara till de olika apparatnumren (HU-xxx), som jag först frågade efter...
Tack till branx som hänvisade mig till MOST-nätet som Volvo använder i sina apparater:
http://www.mostnet.de/technology/index.php
Verkar spännande, och dyrt... håller på att läsa in mig på specarna, får se om jag tar mig så långt. De (MOST alltså) verkar ju ha jobbat ganska hårt med kommunikationsprotokollet, synd bara att det inte liknar något annat jag jobbat med, det skulle möjligen vara 1553-bussen då...
/Peter
Problem underrede framstol 740 88a

Skull byta sisten på framstolen 740 88a Det […]

Smörja! Vet du inte?

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

Tack så mycket för svaren. Nu har jag b[…]