Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Jani
#25303
Hej!

Har köpt ett begangat slutsteg till min v70n.
Hur går man till väga när man ska montera den?
Finns det någon som har en monteringsanvisning kanske?
Användarvisningsbild
av Loner
#25305
Jani skrev:Hej!

Har köpt ett begangat slutsteg till min v70n.
Hur går man till väga när man ska montera den?
Finns det någon som har en monteringsanvisning kanske?
Trevligt, jag har själv inte hunnit monterat mitt, utan det får bli till våren när det är lite varmare och jag har mera (fri)-tid.

Men Frilins här på forumet har monterat, och jag har en montageanvising jag kan maila över om du ger mig din epost adress.

/L
Användarvisningsbild
av ER
#25343
Kom ihåg att köpa nya bultar till passagerarstolens fäste bara(samt för slutsteget om du inte får med dessa), dom till stolen får inte återanvändas om dom en gång tagits bort, och du måste ta bort dom för att komma åt att montera steget på ett enkelt=bekvämt sätt. Sen skall bilen in till Volvo för att ladda applikationen för steget( 4-500kr inkl nerladdning) så det inte ratas av bilen system i framtiden med konstigheter som följd. Är även en fördel om hela kabelhärvan är intakt för då är det verkligen bara plug and play så har du flyttat signalen från huvudenheten till slutsteget utan att riktigt hängt med i svängarna :lol:
Lycka till med monteringen, det blir en klar förbättring av ljudet vill jag lova även om du inte har finaste ljudsystemet.
av Jani
#25383
Tack för tipsen!
Jag fick kablar med till slutsteget från skroten (fast dom sa att jag inte skulle få med några) men när jag åkte in till volvo och kollade på dom kablarna jag hade beställt var dom mycket längre och det var fler förgreningar? Finns det olika kabelsatser?
Användarvisningsbild
av ER
#25468
Jani skrev:Tack för tipsen!
Jag fick kablar med till slutsteget från skroten (fast dom sa att jag inte skulle få med några) men när jag åkte in till volvo och kollade på dom kablarna jag hade beställt var dom mycket längre och det var fler förgreningar? Finns det olika kabelsatser?
Det var inte söderklippt då? speciellet pluskabeln som skall räcka ända till säkringsboxen på andra sidan bilen och ha ett stift på sig så det passa i boxen?
Resten av kablarna skall i längd vara så dom räcker från baksidan av stereon och ner bakom mittkonsollen och bak till pass-stolens främre fäste och sen ut till mitten av mattan.
Var ett tag sedan jag monterade så nån med färskare minne får hjälpa till lite.
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
av Jani
#25569
Det var inget som var sönderklippt, kontakten till stömkabeln som saknades :???:
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]