Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Parvel
#23825
Var igår och hämtade ut firmans nya XC90-06, bl.a utrustad med RTI och det som slog mig är att utseendet på RTI´n är helt nytt ( i alla fall för mig )med senaste skivan version 0548, nu kan man söka bl.a adresser m.m med fritext eller postnummer, samt en del andra finesser som jag återkommer om när jag utforskat det hela närmare.
Kör själv med RTI DVD-skiva 0450, så självklart smackade jag in den nya i min bil för att testa om den uppdaterade gränssnittet i min, men icke, kartorna uppdaterades men inte utseendet, så nu till min fråga är det möjligt att uppdatera hårdvaran i min spelare så man får möjlighet att nyttja resurserna med den nya versionen., Eller bygger dom nya bilarna på ett helt nytt system?
Användarvisningsbild
av elmuppo
#24134
Parvel skrev:Var igår och hämtade ut firmans nya XC90-06, bl.a utrustad med RTI och det som slog mig är att utseendet på RTI´n är helt nytt ( i alla fall för mig )med senaste skivan version 0548, nu kan man söka bl.a adresser m.m med fritext eller postnummer, samt en del andra finesser som jag återkommer om när jag utforskat det hela närmare.
Kör själv med RTI DVD-skiva 0450, så självklart smackade jag in den nya i min bil för att testa om den uppdaterade gränssnittet i min, men icke, kartorna uppdaterades men inte utseendet, så nu till min fråga är det möjligt att uppdatera hårdvaran i min spelare så man får möjlighet att nyttja resurserna med den nya versionen., Eller bygger dom nya bilarna på ett helt nytt system?
Tyvärr! Inte samma system. Inte bakåt kompatibelt.

//Branx
av Parvel
#24166
Nä det är ju synd o skam, Har också upptäckt att det bara gäller S40N/V50 samt XC90 än så länge.
Jag hade verkligen uppskattat en del av dom nya funktioner man infört, bla att man kan lägga in waypoints med lat/long funktion, har en del adresser eller ska jag säga grusvägar utan direkta namn som jag skulle vilja föra över från min handGPS.
samt att fritextsökning eller att man kan söka på postnummer mm hade vart trevligt att ha.
Det negativa är ju att det numera behövs 3 DVD för att täcka in Europa.
Blir lite bök när man skall resa ner till bl.a Tyskland med att byta skivor under färden.
Man behöver mata in skivan för Tyskland vid start för att lägga in rutten för att sen lägga tillbaka Sverige skivan vid start för att byta tillbaka igen i Danmark. Men man kanske överlever det med.
Användarvisningsbild
av elmuppo
#24184
Nu tycker jag du är bortskämd!

Jag har CDROM baserad RTI i min S80, så när vi körde ner till Spanien
med den i sommras fick vi byta skiva vid varje land!

(ja eller växlaren fick göra det. Men sen fick vi ladda om växlaren oxå)

//Branx
av Teemu
#24188
bortskämd är väl något bra? :lol:

Ok, då förstår jag. Tidigare mode[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att s[…]

Hej! Jag ligger just nu relativt långt i pl[…]

Startbatteri

sitter agm orginal om man har start stopp men du k[…]