Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
#19580
Behöver jag ta bort passagerarstolen när jag ska montera slutsteget?
Om jag behöver detta hur gör man det smidigast?
Var fäster man fästena till slutsteget?
Andra tips från er som monterat slutsteg?
Användarvisningsbild
av Loner
#19598
Har du läst volvo's montageanvising?

Nu har jag inte monterat nått steg själv (ännu), men jag har för mig att jag har hört att det räcker att lossa sto0len från golvet och luta den bak mot baksätet. Så slipper man koppla lossa några kablar osv..

/L
Användarvisningsbild
av frilins
#19600
OK det låter bra, har precis blivit klar med monteringen men har bara lagt steget under stolen.
Om det finns någon som vet hur det ska sitta...?

Att ta av ECC panelen var ett h-vete :evil: rent ut sagt, dom där klämmorna satt så hårt att jag fick använda verktyg och vid återmonteringen så fick jag inte rätt på dom utan dom förblev lösa - skit!
Grejorna sitter där dom ska men...
Användarvisningsbild
av frilins
#19622
Betydligt bättre ljudtryck blev det med slutsteget, ett distingtare och tätare ljud!
Framförallt i basen där jag också väntade större skillnad, nu saknas bara att byta ut Performance mot High Performance så det händer större saker...
Kommer att vänta någon månad med det och återkommer om detta.

Och, SUCK, fick naturligtvis andra problem och fler frågor när jag monterat slutsteget men jag tror att det passar i forumet för v70 så jag tar det där. :???:
Användarvisningsbild
av Loner
#19629
frilins skrev:OK det låter bra, har precis blivit klar med monteringen men har bara lagt steget under stolen.
Om det finns någon som vet hur det ska sitta...?
Du har inte montageanvisingen?? :roll:

/L
Användarvisningsbild
av Loner
#19632
frilins skrev:Betydligt bättre ljudtryck blev det med slutsteget, ett distingtare och tätare ljud!
Framförallt i basen där jag också väntade större skillnad, nu saknas bara att byta ut Performance mot High Performance så det händer större saker...
Kommer att vänta någon månad med det och återkommer om detta.
F*n, nu blir jag ritkigt sugen på att montera mitt steg, MEN har ju inte tillgång till garage. och stå på påarkering på jobbet känns inte så lockande denna årstid :roll:

Du frilins, har du baslåda i skuffen oxå? :roll:
Användarvisningsbild
av frilins
#19640
Ingen baslåda, blir ingen heller för jag har monterat extrasäte längst bak.
Men jag tycker det låter utmärkt ändå, basen är bra och dominerar lagom enligt min smak.

Nej någon monteringsanvisning har jag inte, köpte slutsteget på skroten.
Det var inte några större problem att montera, ganska "straight forward" utom just att fästa slutsteget för det såg jag inga naturliga fästanordningar...
Strömkabeln låg och väntade under mattan, närmast dörren, på golvet under passagerarstolen, av kabeln som medföljde skulle dinkontakten i radion längst ner till höger (HU-603) och högtalarkontakten i den kontakt man plockar av radion så signalen passerar förbi radions inbyggda slutsteg.
Användarvisningsbild
av Loner
#19642
frilins skrev:Ingen baslåda, blir ingen heller för jag har monterat extrasäte längst bak.
Aha, stor familj :)
frilins skrev: Nej någon monteringsanvisning har jag inte
Hmm, du kan få en om du vill :roll:

/L
Användarvisningsbild
av frilins
#19646
Loner skrev:
frilins skrev:Ingen baslåda, blir ingen heller för jag har monterat extrasäte längst bak.
Aha, stor familj :)
frilins skrev: Nej någon monteringsanvisning har jag inte
Hmm, du kan få en om du vill :roll:

/L
"Aha, stor familj" = Oh yes, 5 kottar! 8)

"Hmm, du kan få en om du vill" = Tack gärna, väldigt snällt! Hur gör vi då? :D
Användarvisningsbild
av Loner
#19648
frilins skrev: "Aha, stor familj" = Oh yes, 5 kottar! 8)
Starkt jobabt, jag har fullt upp med min 9 månaders son jag :roll:
frilins skrev: "Hmm, du kan få en om du vill" = Tack gärna, väldigt snällt! Hur gör vi då? :D
Sätt in 823:- på mitt konto i FSB, så buadr jag över en kopia 8)

/L
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]