Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av martinkallekrona
#42572
CarMan skrev:det stämmer säkert. fakta är att uppdateringer som behövs finns med vid köp.
uppdaterings skivor kan också finnas på verkstäderna
Vilka uppdateringar finns med vid köp? I vilken form då? Jag tror inte jag förstår riktigt ännu. Hur kan man kolla sin version?
Användarvisningsbild
av CarMan
#42630
martinkallekrona skrev:
CarMan skrev:det stämmer säkert. fakta är att uppdateringer som behövs finns med vid köp.
uppdaterings skivor kan också finnas på verkstäderna
Vilka uppdateringar finns med vid köp? I vilken form då? Jag tror inte jag förstår riktigt ännu. Hur kan man kolla sin version?
kolla runt i menyerna i rrtin, eller om det är i uppstarten, mins inte versionen står ialla fall.

uppdateringerna följen med kart skivorna, så man behöver inte köpa nått extra, så länge man inte köper piratkopior
av martinkallekrona
#43104
Jag köpte mina skivor av Volvo... Det var tre skivor(DVD), men ingen uppdateringsskiva. Det var endast kartor över Europa.
info om det nya kart-paketet: DVD part no. T1000-10035A/B/C 30775368 0548, Europe, Volvo DVD.
Skivan som jag har sedan tidigare är: DVD part no. T1000-6603, Europe, Volvo DVD.
Hjälper det något?
Användarvisningsbild
av A80TD
#43127
martinkallekrona skrev:Jag köpte mina skivor av Volvo... Det var tre skivor(DVD), men ingen uppdateringsskiva. Det var endast kartor över Europa.
info om det nya kart-paketet: DVD part no. T1000-10035A/B/C 30775368 0548, Europe, Volvo DVD.
Skivan som jag har sedan tidigare är: DVD part no. T1000-6603, Europe, Volvo DVD.
Hjälper det något?
Ok. Om det är till någon hjälp... så här står det på mitt kartpaket, och det torde vara det som kom ut närmast före ditt:

DVD part no. T1000-9524A/B/C 30775267 0528, Europe, Volvo DVD + Software upgrade CD-ROM.

Kan uppdateringen ha att göra med att kartan nu är uppdelad på 3 skivor mot tidigare en? Har förstås ingen aning när man började med 3 skivor.
Troligen så förutsätter Volvo att man köper varenda ny kartutgåva och att alla därför redan har uppdaterat sina system.

UppgraderingsCD:n är även märkt: P/N 30775208
Jag gissar att det är ett Volvo-artikelnummer, så prova att söka på det hos Volvohandlaren.
Användarvisningsbild
av CarMan
#43161
det sista är jag ganska säker på at det är vilken utgåva man köppt.
0548
år 05 vecka 48
det kommer en utgåva på våren & en på hösten.

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]