Sida 1 av 1

Dålig bas i Pontiac trans am 1977

Postat: sön 28 jun 2026, 14:35
av monarped
Hej
IMG_20260623_204410.jpg
IMG_20260623_204410.jpg (5.65 MiB) Visad 189 gånger
Jo jag har satt in en baslåda i min jänkare.
Som är en sedanmodell.
Jag har vänt högtalaren både mot ryggstödet och bakåt.
Men får ingen bra bas i bilen.
Däremot om jag öppnar bagagen, får jag bättre bas i bilen.
Är den för tät in i cupen ?
Tacksam för tipps

Re: Dålig bas i Pontiac trans am 1977

Postat: sön 28 jun 2026, 14:41
av Marlboroman
Det är troligt att den är för tät om det inte finns någon sorts lucka / passage in i kupen.

Re: Dålig bas i Pontiac trans am 1977

Postat: sön 28 jun 2026, 15:10
av monarped
Plåten i ryggstödet är ju inte tätt.
Baslådan är en 10 tum öppen låda.
Ska man testa med en tät låda