Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
#1562131
Hej!

Har eftermonterat en originalbas som sitter i vänstra hjulhuset på min V60. Med kittet jag köpte på Blocket så ingick även ett slutsteg, lågnivåkabel, adaptersats för att plocka ut ljud under passagerarsätet och en hög till lågnivåomvandlare (allt man behövde helt enkelt).

Vid installation funkade allt klockrent men nu när jag skulle iväg härom dagen så hör jag ett jäkla skårrande där bak i skuffen.
Låter då som att basen har skurit ihop då den skårrar och brusar.
Men det är inte bara basen, även slutsteget slår ifrån om man drar på volymen lite mer, detta får mig att misstänka hög till lågnivåomvandlaren, låter det som något som skulle kunna vara problemet? Har kollat över alla kopplingar och hittar inget "glapp" såsätt.

Det är också avsevärt kallare nu än det var innan, kan kyla påverka jordningens egenskaper? (hittade en skruv i skuffen som jag slipade ner och skruvade på jordkablarna på.)
#1562146
Felsökte lite till och det verkar vara basen som har skurit (kopplade bas på högnivån på låg volym och det skårrade ändå)
Någon som vet vad en ny kostar? alternativt om en vanlig 10" får plats med lite 3d-skrivarskills?
Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]