Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nilaya
#1560611
Hej!
Har High Performance + original subwoofer i bagaget idag. Jag vill byta ut original högtalarna som sitter i dörrarna mot 6.5" midbasar + 6.5" koaxialer. Jag har ett 600W 4 kanals kicker slutsteg liggandes som jag tänkte använda till detta.

Har byggt om ett adapterkablage som förgrenar skarvkopplingen under tröskeln höger fram. Där tar jag signalen till min ESX ISC4 hög/lågnivå omvandlare. Har dragit ny pluskabel från batteriet till under passagerarsätet + en ny jord. Jag vill ha det nya slutsteget under passagerarstolen, så därför drog jag kablaget dit.

Tanken är att jag vill behålla original subwoofer i bagaget, så steget under passagerarsätet måste finnas kvar. För jag antar att subwoofern drivs av detta slutsteg? Men jag vill driva mina nya dörrhögtalare med mitt nya kicker steg.

Behöver jag dra nya högtalarkablar till dom nya dörrhögtalarna eller kan jag använda mig av dom befintliga ? Finns det in/utgång på original slutsteget som ja kan ta signalen till dörrarna från ? Jag vill som sagt låta original slutsteget sitta kvar inkopplat i bilen (just för subwoofer), men använda mig av det nya steget till resten av högtalarna.

Jag vet att det finns lösningar med DSP osv. Men jag är inte intresserad i att köpa till något sånt.

Är det ens möjligt att göra ?

Mvh Mikael
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1560758
Det är fiberingång på förstärkaren. Om du inte vill använda en adapter för att plocka den lågnivåsignalen, ja då får du ta den ganska risiga högtalar högnivån från högtalarsladdarna. Du får inte renare ljud men kan spela högre
EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]