Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Osborn
#1512863
Jag har nyligen köpt en ny V90 med Google navigator m.m.

Är det någon som förstår varför Volvo satsar så stort på Google? Navigatorn är inte bra och det finns bara appar som man hellre kör på smarttelefonen.

Annars är det mesta bra på bilen, utom förardisplayen. Svårläst karta i mitten och ingen möjlighet att ändra utseendet (färger).
Användarvisningsbild
av sewen
#1512870
Förvånande att du inte tycker navigatorn är bra. Det är väl google maps och det är det många som gillar. "Typ det enda bra med operativsystemet".
Men så hårt satsar Volvo väl inte på google kan jag tycka. Vad jag förstått har man dragit igång utveckling av eget system igen till kommande bilar.
Google känns mer och mer som en mellangrej som inte slagit särskilt väl ut.
av rosefors
#1517616
Volvo satsar på Google pga att dom slipper ha att göra med mjukvaruutveckkingen. Handlad alltså om pengar.
Användarvisningsbild
av sewen
#1517699
rosefors skrev: tor 03 nov 2022, 05:07 Volvo satsar på Google pga att dom slipper ha att göra med mjukvaruutveckkingen. Handlad alltså om pengar.
Ett ikke-svar kan jag tycka. Alla val går väl att härleda till pengar!?
Tex: Volvo satsar på eget system pga slippa köpa system från Google/göra ett systemet som man kan sälja till andra/ gör ett system som är bäst så man säljer fler bilar än BMW osv osv.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]