Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Bempo
#1494523
Jag har bytt radio i husvagnen och nu är det ett dovt bakgrundsbrum i högtalarna. Radion är ganska ny men förmodligen en billig kinagrej. Är det bara att slänga bort den som trolig felorsak eller finns det nåt man kan prova göra?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1494668
Är det på alla ingångar eller enbart på aux det brummar?
av Bempo
#1494725
Jag har 220V sladden i och värme med cirkpump och batteriladdare. När jag tog ur sladden så försvann bakgrundsbrummet. Då förmodar jag det löser sig med hjälp av avstörningsfilter. Letade och hittade ett på Biltema om nån av er tror deras filter är ok. Tack för tipsen
av Bempo
#1495441
Jag har satt in ett störningsskydd från Biltema, 38-765 EMC filter för LED, så det kanske inte är optimalt men det blev bättre men inte helt ok. Sen kunde jag lokalisera störningskällan till batteriladdaren. Drog jag ur den försvann allt brum. Det är en gammal Matti Automatic. Borde jag sätta in nåt annat störningsskydd eller byta laddare eller köpa en bättre radio?
av LottaGroning
#1495458
Tar du radioströmmen från en omvandlare eller direkt från batteriet? Direkt tolvvolt är "renast" från brum. Har du ingen du kan låna en annan laddare av å testa ev skillnad?
av Bempo
#1495461
12V till radio kommer från husvagnens batteri. Men batteriladdaren är ju också ansluten till samma batteri. Jag ska prova med en elektronisk laddare vad som händer med brummandet.

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]